درمان تضمینی یبوست با ترکیب بی‌نظیر گیاهی

سایت دکتر همتی

درمان تضمینی یبوست با ترکیب بی‌نظیر گیاهی

🌹🌹درمان یبوست با ترکیب بی‌نظیر گیاهی، مفید برای تمامی سنین، با تعداد زیادی فوائد جانبی🌹🌹

چکیده چندین مقاله در خصوص دلایل ایجاد یبوست

۱- مقاله The Sensitive Gut چاپ از دانشکده پزشکی هاروارد

دلایل عمده یبوست
عوامل زیادی می‌توانند فرد را در معرض یبوست قرار دهند. با تغییر عادت‌ها و سبک زندگی به راحتی می‌توان جلوی برخی از آنها را گرفت (اگرچه ممکن است نقش عوامل سبک زندگی آنچنان‌که تصور می‌شد، مهم نباشد) غالباً، علت آن مربوط به مشکلات یا بیماری‌های فیزیولوژیکی است.

در زیر دلایل شایع یبوست ذکر شده است:
- عدم ورزش: افرادی که به طور منظم ورزش می‌کنند به طور کلی دچار یبوست نمی‌شوند. اصولاً روده بزرگ به فعالیت پاسخ مثبت می‌دهد. به طور کلی توان عضلانی خوب برای حرکات منظم روده مهم است. عضلات دیواره شکم و دیافراگم همگی نقش مهمی در روند اجابت مزاج دارند. اگر این عضلات ضعیف باشند، دیگر قادر به انجام کار نیستند، اما ورزش برای همه درمان نیست.
- افزایش مصرف مشروبات الکلی: برای افزایش یبوست ممکن است در افراد مسن که بی‌تحرک‌تر هستند، بیشتر از افراد جوان موثر باشد.


- مواد افیونی: دستگاه گوارش گیرنده‌های مواد افیونی دارد، لذا در صورت استفاده از داروهای ضد درد حاوی مواد مخدر، یبوست ایجاد می‌شود (یا بدتر می‌شود). یبوست ناشی از مواد افیونی تقریباً در ۹۴٪ بیماران سرطانی که به دلیل درد از مواد افیونی استفاده می‌کنند و ۴۱٪ از افرادی که به دلیل درد غیرسرطانی مزمن از مواد مخدر استفاده می‌کنند، وجود دارد.

- سایر داروها: یبوست از عوارض جانبی بسیاری از داروهای تجویز شده و بدون نسخه است. این داروها شامل ضد اسیدهایی است که حاوی آلومینیوم، ضد اسپاسم، داروهای ضد افسردگی، آرام بخش‌ها، نمک‌های بیسموت، مکمل‌های آهن، داروهای ادرار آور، آنتی‌کولینرژیک‌ها، مسدود کننده‌های کانال کلسیم و داروهای ضدتشنج هستند.

- سندرم روده تحریک پذیر (IBS): برخی از افرادی که از IBS رنج می‌برند، دچار حرکات روده‌ای تنبل، فشار آوردن در حین حرکات روده و ناراحتی شکمی می‌شوند. یبوست ممکن است علامت غالب باشد یا ممکن است با اسهال متناوب شود. گاز و نفخ شکم نیز معمول است.

- سوء استفاده از ملین‌ها: ملین‌ها گاهی به طور نامناسب استفاده می‌شوند، به عنوان مثال در افرادی که از بی‌اشتهایی عصبی یا پرخوری عصبی رنج می‌برند، نباید از ملین‌ها استفاده کرد. اما برای افرادی که یبوست طولانی مدت دارند، استفاده طولانی از ملین‌ها ممکن است یک راه حل مناسب باشد. در گذشته تصور می‌شد که استفاده طولانی مدت از برخی ملین‌ها به سلول‌های عصبی روده بزرگ آسیب می‌رساند و توانایی انقباض روده بزرگ را مختل می‌کند. با این حال، فرمولاسیون‌های جدید ملین‌ها، این نتیجه را نادر کرده است.

- تغییر در زندگی یا روال زندگی: مسافرت می‌تواند در برخی از افراد مشکل ایجاد کند، زیرا رژیم غذایی عادی و برنامه‌های روزمره را مختل می‌کند. پیری غالباً با کاهش فعالیت روده و توان عضلانی بر روی نظم دفع، تأثیر می‌گذارد. بارداری ممکن است باعث یبوست زنان به دلیل تغییرات هورمونی یا بزرگ شدن رحم و فشار به روده شود.

- نادیده گرفتن نیاز به‌موقع به دفع مدفوع: اگر به هر دلیلی از دفع به‌موقع مدفوع جلوگیری کنید، یبوست ایجاد خواهد شد. افرادی که به طور مکرر تمایل به حرکت روده و دفع مدفوع خود را نادیده می‌گیرند، ممکن است در نهایت احساس اشتیاق را متوقف کنند.

- عدم وجود فیبر و مایعات کافی در رژیم غذایی: رژیم غذایی حاوی فیبر و مایعات بسیار کم و چربی‌های زیاد می‌تواند عامل ایجاد یبوست باشد. فیبر آب را جذب می‌کند و باعث می‌شود مدفوع بزرگ‌تر، نرم‌تر و راحت‌تر دفع شود. افزایش مصرف فیبر در بسیاری از افراد به درمان یبوست کمک می‌کند، اما افرادی که یبوست شدیدتری دارند گاهی اوقات دریافتند که افزایش مصرف فیبر باعث بدتر شدن یبوست آنها می‌شود، همچنین منجر به نفخ و ناراحتی دستگاه گوارش می‌شود.

- علل دیگر: بیماری‌هایی که می‌توانند باعث ایجاد یبوست شوند شامل اختلالات عصبی (مانند؛ بیماری پارکینسون، آسیب نخاعی، سکته مغزی یا مولتی‌پل اسکلروزیس)، اختلالات متابولیکی و غدد درون ریز (مانند کم‌کاری تیروئید و دیابت)، بیماری مزمن کلیه، سرطان روده و دیورتیکولیت هستند. تعدادی از بیماری‌های سیستمیک مانند اسکلرودرمی نیز می‌توانند باعث یبوست شوند. علاوه بر این‌ها، انسداد روده، ناشی از بافت اسکار (چسبندگی) ناشی از جراحی گذشته یا گرفتگی روده بزرگ یا راست روده، می‌تواند روده و راست روده را فشرده یا باریک کند و باعث یبوست شود.


۲- مقاله دوم
در یک تحقیق که در مجله آمریکایی "فیزیولوژی دستگاه گوارش و کبد" به‌چاپ رسید، مشخص شد که هیپرهوموسیستئینمی باعث کاهش تحرک روده و منجر به یبوست می‌شود.
 
افزایش سطح هموسیستئین پلاسما (Hcy) (یک آمینواسید سولفوردار غیرضروری است که در جریان متابولیسم متیونین که یک آمینواسید ضروری است، حاصل می‌شود) به نام هیپرهوموسیستئینمی (HHcy) در التهاب و بازسازی عروق روده نقش دارد و همچنین HHcy در تشدید پاتوژنز بیماری التهابی روده (IBD) شناخته شده است.  روده بزرگ محلی است که سطح Hcy را در پلاسما تنظیم می‌کند. در این تحقیق فرض شده است که HHcy از طریق بازسازی روده ناشی از ماتریس متالوپروتئیناز -9 (MMP-9) باعث تحرک روده می‌شود و منجر به یبوست می‌شود.
برای تأیید این فرضیه، از:
- C57BL / 6J یا نوع وحشی (WT)
- β-سنتاز سیستاتیونین (CBS +/− )
- MMP-9 - / -
- موش‌های Hcy
استفاده شده است.

تحرک روده با مطالعات وعده‌های غذایی باریم و خروجی مدفوع روزانه ارزیابی شد. سطح Hcy پلاسما توسط HPLC اندازه گیری شد. بیان ICAM-1، سنتز اکسید نیتریک قابل القا، MMP-9 و بازدارنده‌های بافتی MMP توسط وسترن بلات و ایمونوهیستوشیمی مورد مطالعه قرار گرفت. گونه‌های اکسیژن واکنش پذیر (ROS) از جمله ابر اکسید با استفاده از روش پروب مولکولی Invitrogen اندازه‌گیری شد. سطح اکسید نیتریک بافت توسط یک کیت موجود در بازار ارزیابی شد. سطح Hcy پلاسما در موش‌های گروه MMP-9 تحت درمان با موش‌های CBS +/− قابل مقایسه بود . مطالعات وعده غذایی باریم نشان داد که تحرک روده در موش‌های CBS +/− به طور قابل توجهی در مقایسه با گروه‌های دیگر کاهش یافته است. نسبت خروجی به بدن مدفوع در CBS +/− به طور قابل توجهی کاهش یافت. موش‌ها با گروه‌های دیگر مقایسه شدند. تعدیل قابل توجهی از بیان MMP-9 ، iNOS و ICAM-1 در روده بزرگ از موش CBS +/− در مقایسه با موش WT وجود دارد. سطح ROS، سوپراکسید و اکسید نیتریک قابل القا در موش‌های CBS +/− در مقایسه با گروه‌های دیگر افزایش یافت. نتایج نشان می‌دهد که HHcy به دلیل بازسازی روده ناشی از MMP-9 که منجر به یبوست می‌شود، تحرک روده را کاهش می‌دهد. 

 

🌞 ترکیب گیاهی تولید شده توسط دکتر همتی، علاوه بر این که مشکل یبوست‌­های حاد و مزمن را در هر سطحی، بدون استثناء، به صورت تضمینی برطرف نموده، از ایجاد سرطان روده و سنگ کلیه به شدت جلوگیری می‌نماید.

💥 تلفن سفارش دارو:

۰۹۱۸۳۸۵۵۵۴۶

ارسال نظر  خوانندگان :

نام و نام خانوادگی  
تلفن تماس  
نوع بیماری (اختیاری)  
متن  
  تصویر امنیتی  

کد امنیتی تصویر بالا را در کادر  وارد کنید

 
   
         

نظرات کاربران

   

فروغ مختارپور - - 1401/04/10-09:16 :  1      0

سلام دکتر وقت بخیر من خانمی هستم ۳۰ ساله ک ۳ روزی ۱ بار بیرون روی دارم و این موضوع باعث شده ک شکمم نفخ داشته باشه همیشه شکمم نفخ داره و داره بزرگ میشه .خیلی اذیتم لطفا راهنمایی کنید
پاسخ : سلام قطعا رژیم غذایی شما صحیح نیست، با اصلاح رژیم غذایی و پرهیز از مصرف سردی‌ها مشکلتون حل خواهد شد.

منصوره گلی - - 1402/08/03-20:58 :  0      0

سلام من به مدت دوماه است یبوست مزمن دارم هر دارویی که مصرف میکنم اثری ندارد دکتر هم رفتم گفتند روده هات کم کارشده به مدت ۶ماه به دلیل افسردگی الانزاپین وسرترالین مصرف میکردم
پاسخ : سلام بهتر بود سن‌تون هم می‌فرمودین، اما در کل اگر سن شما زیر ۶۰ سال باشد با رژیم غذایی می‌توان درمان شد، اما اگر بالاتر باشد، باید دارو هم مصرف نمود. لطفا از طریق تلگرام شرح‌حال دقیق بفرمائید تا برنامه غذایی خدمتتون ارسال گردد. 09357583179