درمان تضمینی انواع جوش با ترکیب گیاهی، درمان جوش صورت، درمان آکنه

سایت دکتر همتی

درمان تضمینی انواع جوش با ترکیب گیاهی، درمان جوش صورت، درمان آکنه

درمان تضمینی جوش صورت با ترکیب گیاهی

آکنه (Acne vulgaris)  که مردم آن را با عنوان جوش‌های ناشی از غرور جوانی می‌شناسند یکی از شایع‌ترین بیماری‌های پوستی است.
این بیماری معمولاً هم‌زمان با بلوغ شروع می‌شود. در تقسیم‌بندی بیماری‌های پوستی، آکنه جزو یکی از بیماری‌های زائده‌های پوست یعنی مو است.  به‌طورکلی، ضایعات آکنه به دو دستهٔ التهابی و غیرالتهابی تقسیم می‌شود. اولین ضایعات ایجادشده در آکنه ضایعات غیرالتهابی است که «کومدون» نام دارد. از کومدون در سطح جامعه بیشتر با نام جوش زیرپوستی یاد می‌شود. کومدون‌ها یا سرسیاه هستند (باز) یا سرسفید (بسته). ضایعات التهابی آکنهٔ قرمزرنگ و گاهی چرکی است. توصیهٔ کلی در مورد آکنه «دستکاری نکردن جوش» است. دستکاری جوش‌ها، به‌ویژه جوش‌های التهابی، موجب بروز عوارضی مانند باقی‌ماندن جای جوش می‌شود. دستکاری غیراصولی ضایعات غیرالتهابی (کومدون)، مثلاً کندن آن‌ها نیز موجب بروز این عوارض خواهد شد.  ریشه مو در فضای کانال‌مانندی به اسم فولیکولِ مو قرار گرفته و رشد می‌کند. از طرف دیگر، غدد چربی به عنوان یکی دیگر از زوائد پوستی، ترشحات خود را داخل فولیکول مو تخلیه می‌کنند که به سمت بالا حرکت کرده و روی سطح پوست پخش می‌شوند.
سطحی‌ترین لایهٔ پوست، لایه شاخی نام دارد و سلول‌های پوستی که از لایهٔ سازنده منشأ می‌گیرند، به آهستگی به سمت بالا حرکت کرده و در نهایت از بین رفته، لایه شاخی را به وجود می‌آورند. این روند را روند شاخی شدن می‌گویند.
اساس ایجاد آکنه، اختلال در ترکیب و شدت چربی ترشح شده از غدد چربی و همچنین اختلال در روند و شدت شاخی شدن است.

علل آکنه از نظر علمی
- تولید بیش‌تر از حد معمول چربی توسط غدد چربی پوست 
- افزایش شاخی شدن پوست

علل آکنه از نظر عملی
بلوغ مهم‌ترین عامل آغازکننده آکنه است و علت آن هم افزایش هورمون آندروژن می‌باشد. ثابت شده‌است که هورمون آندروژن یا هورمن مردانه باعث افزایش تولید چربی و همچنین افزایش روند شاخی شدن پوست می‌شود. 

سایر عوامل شروع‌کننده عبارتند از:
- حاملگی 

- تغییرات هورمونی
- مواد پاک‌کننده پوست
 - رطوبت بیش از حد
- تعریق زیاد
- وراثت
- استفاده از هورمون‌های آنابولیک (فراگَشتی)(که مورد استفاده بدن‌سازان قرار می‌گیرد)
- تحریک پوست با خاراندن و همچنین ایجاد زمینه التهاب و عفونت
- تجمع سلول‌های مرده و ایجاد زمینه مناسب برای بسته شدن دهانه فولیکول مو
- استرس با مکانیزم افزایش هورمون‌های فوق کلیوی که آندروژن‌ها هم در آن وجود دارند
- داروهای دارای هالوژن (ید، کلرید، برومید) مثل لیتیوم، باربیتورات‌ها و غیره
- غذاهای دریایی که حاوی ید زیاد هستند
- غذاهای حاوی قند و چربی زیاد
- غذاهای حاوی پروتئین کم
- کاهش مصرف ویتامین E و ویتامین A.

چهار دلیل بروز آکنه در بزرگ‌سالی
۱- آب میوه‌ها:  وقتی آب یک میوه یا سبزی را می‌گیرید، در واقع فیبر موجود در آن ماده غذایی را از بین می‌برید و صرفاً قند طبیعی آن میوه یا سبزیجات برایتان باقی می‌ماند. قند موجود در این نوشیدنی‌ها موجب به هم خوردن سطح انسولین در بدن شده و با انتشار هورمون‌هایی باعث تولید روغن زیاد و گرفتگی منافذ پوستی می‌شود. علاوه بر این، افزایش سطح قند خون خطر التهاب را افزایش می‌دهد و موجب انسداد منافذ پوستی و بروز آکنه می‌شود.

۲- پودر پروتئین: میل فزاینده به مصرف پروتئین باعث شده که پودرهای پروتئینی را در تهیه بلغور جوی دوسر، ماکارونی و حتی قهوه استفاده کنیم. با توجه به مقاله سال ۲۰۱۶ در مجله آکادمی درماتولوژی آمریکا، بسیاری از برندهای تجاری از پروتئین‌های لبنی یا کازئین در تهیه محصولات خود استفاده می‌کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که مصرف این محصولات توسط ورزشکاران و بدنسازان باعث بروز جوش و آکنه در آن‌ها می‌شود.

۳- مصرف بیش از اندازه محصولات دارویی و بهداشتی: استعمال بیش از اندازه آن‌ها بر روی بعضی از انواع پوست ایده چندان مناسبی نخواهد بود. محصولات آب‌رسان و ضد پیری از جمله تولیداتی هستند که بعضاً بیش از اندازه استفاده می‌شوند. اگر در یک دوره طولانی مدت از این محصولات استفاده کنید، ممکن است جوش بزنید یا با گرفتگی منافذ پوست مواجه شوید، به خصوص اگر پوست چرب داشته باشید. متخصصان توصیه می‌کنند که تا حد امکان از محصولات روغنی بر روی پوست صورت استفاده نکنیم تا دچار جوش و آکنه نشویم.

۴- تلفن همراه: بدلیل ایجاد استرس، میکروب و ...، سبب بدتر شدن وضعیت جوش‌ها خواهد شد.

 به طور کلی همه‌ی جوش‌ها حاصل تجمع و متصل شدن روغن، باکتری‌ها و دیگر ترکیبات در منافذ پوست می‌باشند و در مقابل آن‌ها بدن یک پاسخ ایمنی طبیعی را نشان می‌دهد که به دنبال آن افراد جوش می‌زنند.

ترکیب اصلی چرک موجود در جوش‌ها چیست؟
این چرک در واقع از سبیوم ( یا همان روغن ترشح شده در زیر پوست ) تشکیل شده است که درون منافذ پوست تان گیر افتاده است و در آن جا با ترکیباتی مانند سلول‌های مرده‌ی پوست، مواد آرایشی و باکتری‌ها ترکیب شده است. هنگامی که شما ضایعات آکنه ای التهابی (مانند پاستول، پاپول، ندول و کیست) دارید، سیستم ایمنی بدن شما در این منطقه علیه این ساختارها فعال می‌شود و در نتیجه چرک قابل توجهی به وجود می‌آید.
درون بثورات چرکی پوستی آکنه ماده‌ی ترشحی سفید رنگی وجود دارد. با بهبود یافتن این التهابات، این جوش‌های چرکی نیز بهبود یافته و پایین می روند تا به تدریج محو شوند.

چه مواردی باعث ایجاد جوش های چرکی می شوند ؟
جوش‌های چرکی هم در اثر التهاب و هم در اثر گرفتگی و تجمع ترکیباتی چون سبیوم و باکتری ها در منافذ پوست ایجاد می شوند. اما چرک تنها در جوش‌هایی که در اثر التهابی به وجود آمده‌اند جمع می‌شود. جوش‌های غیر التهابی (مانند جوش‌های سر سیاه و سر سفید) نیز در اثر گرفتگی و تجمع در منافذ ایجاد می‌شوند، اما درون آن‌ها با چرک پر نمی‌شود، بلکه با سلول‌های مرده پوست پر می‌شود و ساختار سفتی را ایجاد می‌کند. با این حال با ترکاندن و دست کاری نا‌مناسب جوش‌های غیر التهابی می توان آن‌ها را تحریک کرد و باعث ملتهب شدن آن‌ها شد تا در نتیجه از چرک پر شوند.

اکنه‌های التهابی پر از چرک می‌تواند موارد زیر را شامل شود:

- کیست‌هایی دردناک و عمیق در زیر پوست

- ندول‌هایی کیست مانند و پر از چرک در زیر پوست.

- پاپول‌ها که جوش‌هایی قرمز و کوچک در سطح پوست هستند.
- بثورات چرکی پوستی که شبیه پاپول‌ها بوده و پر از پرک هستند، اما بسیار بزرگ‌تر از پاپول‌ها می‌باشند.

عوارض ترکاندن جوش‌ها:
- ترکاندن جوش‌ها می‌تواند خطرناک باشد:
متخصصان پوست توصیه می کنند از ترکاندن جوش‌های ناحیه‌ی موسوم به «مثلث خطر» در صورت جدا خودداری کنید. این ناحیه از گوشه‌های دهان شروع می‌شود و تا برآمدگی بینی ادامه پیدا می‌کند. اما چرا ترکاندن جوش‌های این ناحیه خطرناک است؟ عروق خونی مثلث خطر به نواحی مختلف جمجمه متصل هستند در نتیجه هرگونه عفونتی در مثلث خطر به سرعت گسترش می‌یابد و تبدیل به مشکلی جدی می‌شود.
اگر عفونت پوستی جدی ای در این ناحیه رخ دهد اما درمان نشود، این عفونت به مغز خواهید رسید، مسأله‌ای که می‌تواند جان شما را به خطر بیندازد.
- ممکن است بخشی از چرک جوش داخل آن بماند
- ممکن است بیشتر جوش بزنید
متخصصان پوست معتقدند ترکاندن جوش‌ها می‌تواند باعث شود جوش‌های بیشتری بزنید.
باکتری‌ها، چربی و باقیمانده‌ی چرکی که از جوش‌های پاسچول، پاپیول و کیستی خارج می‌شود، می‌توانند گسترش پیدا کنند و منجر به جوش‌های بیشتری شوند.
به علاوه، هنگام ترکاندن جوش‌ها به پوست صورت دست می‌زنید. بنابراین ممکن است باکتری‌ها و آلودگی‌های دست‌هایتان را به منافذ تمیز پوست هم انتقال دهید، مگر آنکه قبل از آن، دست‌ها را کاملا شسته و ضدعفونی کرده باشید.
-  ممکن است وضعیت جوش‌ها بدتر شود
دستکاری مداوم پوست با فشار دادن و خراش دادن آن می‌تواند باعث تحریک شدن پوست اطراف جوش‌ها هم شود. در نتیجه تمام آن ناحیه ملتهب و بدشکل می‌شود.
- ممکن است جای زخم جوش ها برای همیشه بماند.
- ممکن است فرورفتگی‌هایی در پوست به وجود آید.
وقتی پوست صدمه می‌بیند ممکن است پوست ترمیم شود اما بافت آن از بین برود. به همین دلیل فرورفتگی‌هایی در پوست به وجود می‌آید. هر چه صدمه‌ی وارده به پوست شدیدتر باشد، احتمال از بین رفتن بافت آن بیشتر است.
- ممکن است لکه‌های تیره رنگی روی صورت به وجود آید
-  ممکن است التهاب و قرمزی جوش‌ها بیشتر شود.


 ترکیب گیاهی درمان کننده انواع جوش بدن:

ترکیب تهیه شده توسط اینجانب به شکل پودر بوده، به‌صورت تضمینی تمام جوش‌های بدن را در مدت حداکثر ۳ هفته درمان می‌کند.
دستور مصرف: روزانه یک قاشق مرباخوری از  ترکیب مذکور به‌صورت دم‌نوش.
بعد از یک هفته از مصرف دارو، جوش‌ها شروع به فروکش می‌کنند و بعد از ۳ هفته بطور کامل از بین خواهند رفت.

تلفن مشاوره و سفارش دارو: ۰۹۱۸۳۸۵۵۵۴۶

اینستاگرام: Dr.Hemmati2025

و

Dr.Hemmati2027

 

ارسال نظر  خوانندگان :

نام و نام خانوادگی  
تلفن تماس  
نوع بیماری (اختیاری)  
متن  
  تصویر امنیتی  

کد امنیتی تصویر بالا را در کادر  وارد کنید

 
   
         

نظرات کاربران

   

الف ص - - 1400/03/02-04:06 :  1      0

سلام وقت بخیر کبدچرب گرید 3 دارم چندبارهم به دکتر مراجعه کردم ولی داروروکه میخورم یه کم پایین میاد دارونمیخورم دوباره میره بالا لطفا راهنمایی کنین ممنونم
پاسخ : سلام با داروی بنده که ترکیب گیاهی‌ست ۴ الی ۵ ماه زمان می‌برد که نرمال شود، در صورت تمایل سونوگرافی رو به واتس‌اپ بفرست