کیست تخمدان و درمان آن با ترکیب گیاهی بصورت تضمینی

سایت دکتر همتی

کیست تخمدان و درمان آن با ترکیب گیاهی بصورت تضمینی

تخمدان ها و عملکرد آن­ها

تخمدان ها دو غدهٔ تخم‌مرغی شکل به طول تقریبی ۳ سانتی متر هستند که در دو طرف رحم قرار گرفته‌اند و هر کدام بوسیله یک لوله بنام فالوپ از سمت چپ و راست به بالای رحم متصل هستند.

در واقع تخمدان­ها اعضای اولیه تولید مثل در خانم ها محسوب می­ شوند. این غدد مسئولیت انجام سه عملکرد مهم را بر عهده دارند: حفاظت از تخمک ها، تولید هورمون های زنانه و آزاد کردن تخمک برای باروری احتمالی.

 

۱- محافظت از تخمک ها

تخمدان ها از تخمک­ هایی که نوزاد دختر به هنگام تولد به همراه دارد، محافظت می­ کنند، بر این اساس دختران با ذخیره تخمکی که برای تمام عمر لازم است، به دنیا می آیند.

 

۲- تولید هورمون های زنانه

دومین وظیفۀ تخمدان ها، تولید هورمون های تولید مثل زنانه یعنی استروژن (Estrogen) و پروژسترون (Progesterone) و هورمون هایی به نام ریلاکسین (Relaxin) و اینهیبین (Inhibin) است. استرون، استرادیول و استریول سه نوع مختلف استروژن هستند که چرخه قاعدگی را تنظیم می کنند و به تظاهر ویژگی­ های زنانه مانند شکل اندام های زنانه،  بزرگ شدن سینه ها و باسن و همچنین موهای بدن کمک می­ کند.

 پروژسترون نیز یکی از هورمون های بسیار مهم در فرایند تولید مثل به شمار می­ آید. Relaxin در شل شدن رباط های لگنی به هنگام زایمان نقش دارد، Inhibin نیز مانع از تولید هورمون در هیپوفیز می­ گردد و موجب توقف عادت ماهیانه می شود.

 

۳- تخمک گذاری

یکی دیگر از وظایف تخمدان ها آزادسازی یک یا بعضاً چندین تخمک در هر چرخه قاعدگی است. درون هر تخمدان، فولیکولها و داخل هر فولیکول یک تخمک خفته وجود دارد. یک نوزاد دختر به هنگام تولد حدود 150000 تا 500000 فولیکول در تخمدان خود ذخیره دارد و هنگام افزایش سطوح هورمون های جنسی زنانه در سن بلوغ که موجب شروع سیکل قاعدگی می‌شوند، شروع به رشد و تکامل می‌نمایند. پس از رسیدن به سن بلوغ، هر ماه یک تخمک به مدت ۱۴ روز در فولیکول خودش رشد نموده و رسیده می‌شود، سپس فولیکول پاره شده و تخمک آزاد شده از تخمدان به سمت لوله‌های رحم حرکت می‌کند که این پدیده تخمک گذاری نامیده می‌شود.

 اگر هیچ‌کدام از سلول‌های اسپرم نتوانند خود را به تخمک برساند پس از مدتی تخمک توانایی لقاح خود را از دست می‌دهد. در ضمن آزاد سازی تخمک‌ها از سن بلوغ آغاز شده و تا زمان یائسگی ادامه پیدا می‌کند.

 

نحوه انجام تخمک گذاری به طور خلاصه:

هنگامی که هورمون های آزاد شده از هیپوفیز تخمک را برای بلوغ تحریک می­ کنند، فولیکول به دیواره تخمدان می ­رود. لذا تخمک و فولیکول رشد کرده و بالغ می­ شوند، پس از بلوغ آماده تخمک گذاری هستند. فولیکول های بالغ را فولیکول های رسیده می­ نامند و می توانند تا حدود 30 میلی متر در قطر رشد کنند.

فولیکول حاوی تخمک بالغ، پاره و تخمک در نزدیکترین لوله فالوپی آزاد شده و از آنجا به رحم می ­رود. بدن با تولید هورمون پروژسترون موجب ضخیم ­تر شدن لایه داخلی رحم می­ شود تا بتواند تخمک وارد شده را دریافت و لانه گزینی کند. این هورمون توسط سلول­های جدیدی که در تخمدان رشد کرده اند تولید می شود. این سلول­ها را جسم زردمی­ نامند و یک توده سلولی موقتی در تخمدان های خانم بارور هستند که هورمون های بارداری و  پروژسترون، استرادیول و اینهیبین ترشح می­کند.

اگر اسپرم وجود نداشته باشد یا تخمک بارور نشود، ترشح پروژسترون حدود نه روز پس از تخمک­ گذاری متوقف خواهد شد و تخمک در طول قاعدگی از رحم خارج می­شود. بطور میانگین چرخه قاعدگی حدود 28 روز به طول می ­انجامد.

اگر تخمک بارور شود، جسم زرد و سپس جفت جنین پروژسترون تولید می­ کنند. این هورمون نه تنها رحم را به یک محیط مناسب برای نگهداری تخمک در حال رشد تبدیل می­ کند، بلکه مانع از آزادسازی تخمک از تخمدان ها خواهد شد. گاهی اوقات عواملی مانند استرس و ... مانع تخمک گذاری می شوند، این شرایط را چرخه بدون تخمک­ گذاری می­ گویند.

 

کیست تخمدان

کیست تخمدان، ساختارهای بسته و کیسه ‌‌مانند درون تخمدان است که با مواد مایع، جامد یا نیمه جامد پر شده است. کیست‌های تخمدان یکی از مشکلات رایج به خصوص در خانم‌هایی ست که هنوز پریود را تجربه می‌کنند.

در بسیاری از موارد هیچ علائم و نشانه‌های بیرونی برای تشخیص کیست تخمدان وجود ندارد. معمولا کیست‌های بزرگ و حجیم، علائمی چون درد در نواحی شکمی یا لگن ایجاد می‌کنند. گاهی اوقات این نشانه‌ها خود را به شکل افزایش ابعاد شکمی و احساس نفخ شکم و سوء ِهاضمه بروز می‌دهند. از علائم دیگر کیست تخمدان می‌تواند حالت تهوع و استفراغ و درد در هنگام آمیزش جنسی باشد.

 

انواع کیست تخمدان­ها

- کیست فولیکولی=کیست ساده

این نوع کیست، شایع‌ترین کیست در تخمدان است و در اثر رشد و بزرگ‌شدن یک فولیکول ایجاد می‌شود. بدین ترتیب که هر  تخمدان‌ معمولا در ماه یک تخم آزاد می‌کند. این تخم‌ها عموما در یک کیسه کوچک به نام فولیکول (فولیکول کیسه‌ای حاوی مایع و در‌بردارنده تخمک است) رشد می‌کنند. زمانی که تخم آماده شد، فولیکول باز می‌شود و آن را آزاد می‌کند.

لذا این کیست ها وقتی شکل می گیرند که فولیکول برای آزاد کردن تخم پاره نمی شود، بنابراین روند رشد خود را حفظ می کند. این گونه کیست ها بین 1 تا 3 ماه از بین می روند.

- کیست جسم زرد

جسم زرد غده‌ای کوچک و موقتی است که پس از رها‌شدن تخمک از تخمدان، در تخمک تشکیل می‌شود. وظیفه‌ی جسم زرد تولید هورمون پروژسترون است که در آماده‌کردن پوشش درونی رحم یا همان آندومتر برای لانه‌گزینی تخمک بارور‌شده نقش بسزایی دارد. تولید بیش از حد مایعی قهوه‌ای رنگ، منجر به انباشته‌شدن فضای داخلی فولیکول و بزرگ‌شدن غیر عادی آن می‌شود.

عامل کیست، جسم زرد است. کیست جسم زرد با سونوگرافی قابل تشخیص است و در بیشتر مواقع خود‌به‌خود پس از مدتی کوچک می‌شود و از بین می‌رود.

این کیست ها می توانند تا حدود ۱۰ سانتی متر رشد کنند و منجر به خونریزی، بروز درد و پیچ خوردن تخمدان شوند. این کیست ها به ندرت سرطانی می شوند. برخی داروها که منجر به تخمک گذاری می شود مانند دارویی با نام تجاری Clomid یا Serophene می توانند شانس ابتلا به این نوع کیست ها را افزایش دهند.

 

-کیست کورپوس لوتئوم یا کیست جسم زرد

 

-­کیست آندومتریا  (Endometriomas)

آندومتریوز، بیماری است که در آن بافت دیواره قابل ریزش داخل رحم (آندومتر) در جایی غیر از دیواره داخلی رحم  قرار بگیرد، به عبارتی لایه پوشاننده رحم به خارج از رحم کشیده می شود. مهمترین جاهایی که بافت اندومتر ممکن است لانه گزینی نماید: تخمدانها، کلدوساک قدامی و خلفی، لوله های رحمی، آپاندیس، لیگامان ها، کلون سگمویید و... می باشند.

اگر مایع داخلی کیست قهوه ای باشد، آن را شکلاتی گویند.

تئوری های متفاوتی در این زمینه تعریف شده است، بطور مثال: عده ای از دانشمندان علم زنان معتقد هستند که به دنبال  قاعدگی های رتروگرید (برگشت خون قاعدگی) بافت اندومتر از طریق لوله های رحمی وارد حفره شکمی شده و در آنجا لانه گزینی می کند. گاهی بعد از انجام اپیزیتومی (ترمیم محل زایمان طبیعی)، جراحی های زنان، سزارین و... ممکن است بافت اندومتر جداشده و در جایی غیر از محل خود کاشته شود.

تئوری دیگری که در این رابطه وجود دارد این است که در درون حفره صفاقی معمولا تعدادی سلول تمایز نیافته از دوران جنینی وجود دارد که قابلیت تبدیل به هر بافتی را دارا می باشند مانند بافت اندومتر. این بیماری خوش خیم بوده و ایجاد سرطان به واسطه این بیماری نادر می باشد. استرس نقش مهمی در پیشرفت بیماری دارد. تغذیه شامل رژیم پر فیبر و حاوی امگا 3 و ورزش های منظم احتمال افزایش آندومتریوز یا کیست های شکلاتی را پایین می آورند.

 

آندومتریوز  شامل سه درجه می باشد:

 

درجه اول: ضایعات سطحی بر روی پریتوئن و تخمدان ها که در مجموع کمتر از 5 سانتیمتر می باشد.

درجه دوم: ضایعات متعدد، سطحی و یا عمقی می باشند که در اطراف تخمدان ها و لوله های فالوپ ایجاد چسبندگی نموده اند.

درجه سوم: ضایعات به همه قسمت ها دست اندازی کرده و باعث چسبندگی های شدید در قسمت های مختلف لگنی شده است.

 

علائم شایع:

  1. دیسمنوره (قاعدگی دردناک)
  2. دیسپارونی (مقاربت دردناک)
  3. لکه بینی های بین دو قاعدگی یا AUB
  4. فوریت در دفع ادرار (frequency)
  5. هماچوری (خون در ادرار) در صورت درگیری کلیه و مجاری ادراری
  6. بروز درد در هنگام مدفوع، اسهال، یبوست و رکتوراژی در صورت در گیری GI
  7. بروز هموپتیزی و تنگی نفس در صورت درگیری ریه ها
  8. بروز درد ،خونریزی و تورم در پوست در صورت درگیری پوست

 

درمان آندومتریوز:

درمان به دو دسته طبی و جراحی تقسیم می شود:

رشد ضایعات آندومتریوز وابسته به استروئیدهای تخمدان می باشد و باید از داروهایی استفاده شود که استروئیدهای های تخمدان را تا مدت طولانی سرکوب نماید که این زمان معمولا 6 ماه طول می کشد.

نکته اساسی در درمان دارویی این است که بیمار هرگز درمان واقعی نخواهد شد و نمی توان جلو پیشرفت بیماری را گرفت. باروری بیماران با مصرف دارو افزایش پیدا نخواهد کرد و با قطع دارو احتمال عود مجدد وجود دارد.

در اصول معالجاتی بیماریهای زنان توصیه به جراحی در اولویت قرار دارد مخصوصا اگر ضایعات پیشرفته و علایم بیماری بسیار شدید و ناتوان کننده شود. در خانم های که سابقه نازایی دارند و سن آنها بالای 35 سال می باشد حتما توصیه به جراحی می شود.

 

درمان جراحی:

به دو روش لاپاراسکوپی و یا لاپاراتومی انجام می شود که در آن ممکن است تخمدانها، لوله ها و رحم دست نخورده باقی بمانند و یا  برای بیمار درمان قطعی که شامل برداشت کامل رحم و تخمدانها ست، انجام شود.

 

-کیست هموراژیک ( خونی) تخمدان

کیست هموراژیک یا خونی تخمدان از جمله کیست های خوش خیم تخمدان است که در اثر اختلال موضعی عملکرد تخمدان ایجاد میشود. معمولا کیست های هموراژیک (خونی) تخمدان خطر خاصی ندارند و با مصرف قرص های جلوگیری و یا حتی بدون مصرف دارو بعد از مدتی خون داخل کیست جذب می شود و کیست از بین می رود، ولی گاها سایز کیست هموراژیک (خونی) تخمدان بسیار بزرگ می شود و ممکن است کیست در معرض پاره شدن و یا پیچ خوردگی تخمدان (تورشن) قرار گیرد و یا گاهی خونریزی داخل شکمی اتفاق می افتد که در این موارد باید بیمار به دقت تحت کنترل و بررسی قرار گیرد تا کیست برای بیمار مشکل حادی ایجاد نکند.

گاها افتراق کیست های (خونی) هموراژیک از کیست شکلاتی یا اندومتریوما توسط سونوگرافی داده نمی شود و باید با استفاده از آزمایشات و سونوگرافی کنترل و معاینات این افتراق را ایجاد نمود.

کیست هموراژیک (خونی) معمولا عارضه ای برای تخمدان ایجاد نمی کند ولی کیست های اندومتریوما یا شکلاتی می توانند با عوارض جدی مانند چسبندگی ها و نازایی و حتی مشکلات ادراری و گوارشی جدی همراه باشند، لذا افتراق این دو بیماری از هم بسیار حایز اهمیت می باشد.

کیست هموراژیک (خونی) ممکن است در یک دوره از سیکل قاعدگی همراه با درد و علایم نامنظمی قاعدگی باشد ولی کیست شکلاتی (اندومتریوما) علایمش به صورت مزمن می باشد.

البته گاها هر دو کیست هم بدون هیچ علامتی و به صورت یک یافته اتفاقی در سونوگرافی کشف می شوند.

 

-کیست درموئید (مویی) تخمدان:

كیست‌های مویی تخمدان (درموئید)(Dermoid cyst) در تخمدان‌ها بر اثر بقایای مواد ژنتیكی یا همان سلول‌های بنیادی ایجاد می‌شود كه منشأ آن به دوران جنینی بر می‌گردد. به این ترتیب توده‌هایی ایجاد می‌شود كه حدود ۴۰%  موارد در زمان تولد وجود داشته و قابل مشاهده ‌است، اما گاهی تا سنین كودكی و در بیشتر موارد تا بزرگسالی مخفی می‌ماند. این كیست‌ها به دنبال نقص هنگام تکامل بافت پوست در مرحله جنینی به وجود می‌آید.

کیست درموئید (مویی) تخمدان در حقیقت یک تومور خوش خیم است که از عناصری مانند مو، خون، چربی، ناخن، استخوان، غضروف، بافت‌های تیروئیدی و ...  تشکیل شده است.

كیست‌های درموئید معمولا وقتی به وجود می‌آیند كه لایه‌های پوست به طور هماهنگ رشد نمی‌كند و در لایه اپیتلیوم، فضایی كیسه ‌مانند به وجود می‌آید، لذا ساختارهای پوستی در این محفظه به دام می‌افتند. دیواره سلولی این كیست‌ها مشابه ساختارهای خارجی پوست مانند فولیكول‌های مو، غدد عرق، دندان یا عصب است. این بیماری شكل اكتسابی ندارد و هر چند ظاهری عفونی و كدر دارد، اما عفونی نیست. این بیماری در میان زنان با رده سنی ۲۰ تا ۳۰ سال بیشتر مشاهده می‌شود. در صورت تشكیل این كیست، خطرهای دیگری مانند پیچیده شدن تخمدان به دور خود، بیمار را تهدید می‌كند كه بسیار هم دردناك است. این كیست‌ها در دو نوع خوش‌خیم و بدخیم بوده، اما عمدتا از نوع خوش‌خیم هستند.

 

 علائم كیست مویی (درموئید)

بسیاری از كیست‌های درموئید تخمدان هیچ علائمی نداشته، اما در کل ممکن است علائم زیر مشاهده گردد:

- دردهای شکمی

- خونریزی واژنی غیرطبیعی

- مشکل در ادرار به خصوص اگر کیست به مثانه فشار وارد کند.

- حالت تهوع

- گاهی استفراغ

- دردناک شدن رابطه ی جنسی با همسر

- درد شدید و ماندگار در قسمت های پایینی کمر و داخل ران ها

- افزایش وزن شدید

- بزرگ شدن شکم در برخی از خانم ها

- تب و لرز

- خروج چرک

- التهاب و قرمزی

 

نکات قابل توجه

۱-  برداشتن كیست درموئید معمولا به صورت اورژانسی انجام نمی‌شود، مگر در موارد پارگی، تورم، درد و تب كه بنابر صلاح دید پزشك، كیست به طور اورژانس خارج می‌شود؛ زیرا ممكن است محتویات آن داخل شكم ریخته و باعث بسته شدن لوله‌های رحمی شود، بنابراین باید با جراحی از بدن خارج شود.

۲-  كیست‌های درموئید در صورت خارج شدن از بدن، عود مجدد ندارد، مگر در صورتی كه كیست‌های ریزی در تخمدان وجود داشته باشد كه حین عمل جراحی تشخیص داده نشده‌اند، در این صورت امكان بروز مجدد این كیست در تخمدان وجود دارد.

 

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOs):

سندرم تخمدان پلی کیستیک، یا " پی سی او" که  به آن " تنبلی تخمدان " نیز گفته می شود.

در شروع هر سیکل (شروع تخمک گذاری ) در هر یک از تخمدان ها، ۱۰ تا ۲۰ عدد فولیکول، هم زمان شروع به رشد می کنند. نهایتا فولیکولی که از همه زرنگ تر و بی نقص تر باشد، به سایز خوبی رسیده و می تواند تخمک  را آزد کند. بقیه فولیکولها در نیمه راه از بین رفته یا متوقف می شوند.

در تخمدانهای پلی کیستیک، فولیکول های ریز و متعدد (مثل دانه های مروارید) سطح تخمدان را پر می کنند. فولیکول ها هیچ مسابقه ای با هم نمی دهند، تنبل هستند! به همین دلیل، نام عامیانه ی "تنبلی تخمدان " را به آن داده اند. در کل هر مشکلی که باعث شود تخمدان، تخمک گذاری نکند و فولیکول هایش با هم به رقابت نپردازند، تنبلی تخمدان نام دارد .

 

علایم سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOs):

علایم سندرم تخمدان پلی کیستیک (تنبلی تخمدان) را می توان به علایم اصلی و فرعی تقسیم کرد:

 

علائم  اصلی:

شامل بالا رفتن آندروژن خون، پریودهای نامنظم، تایید وجود کیست های ریز متعدد در سونوگرافی و ... می باشد.

 

علائم فرعی:

شامل چاقی، رشد موهای زائد مردانه ( در ران، شکم، سینه و ...)، آکنه و جوش های مقاوم، پوست چرب، افزایش فشار خون، تیره و مخملی شدن نواحی چین دار بدن، دیده شدن فولیکول های ریز و نارس در تخمدان، ضخیم شدن  پوسته ی تخمدان، بزرگ شدن تخمدان و ... می باشد.

 

برخی از عوامل موثر در ایجاد سندرم پلی کیستیک تخمدان:

۱- ژنتیکی (ارثی)

۲- افزایش هورمون جنسی مردانه (آندروژن): آندروژن ها توسط تخمدان ها و غدد فوق کلیوی ساخته می شوند. همه ی زنان مقادیر کمی آندروژن در خون شان دارند، اما اگر سطح این  هورمون از مقدار مشخصی بالاتر رود، منجر به اختلال در تخمک گذاری و ایجاد عوارضی چون رشد موی زائد، آکنه و ... می شود .

۳- سبک زندگی: شامل تغذیه نا سالم، تحرک پایین، اضافه وزن و ... می باشد.

 

درمان کیست ساده تخمدان با ترکیب گیاهی

🌞 ترکیب گیاهی مذکور در مدت 4 الی 5 هفته کیست ساده، هموراژیک و نابوتین را از بین برده، به نحوی که بعد از درمان کیست با این ترکیب، کیست درآینده عود مجدد نخواهد داشت.


💥 تلفن مشاوره و سفارش دارو:

۰۹۱۸۳۸۵۵۵۴۶

اینستاگرام: Dr.Hemmati202020

ارسال نظر  خوانندگان :

نام و نام خانوادگی  
تلفن تماس  
نوع بیماری (اختیاری)  
متن  
  تصویر امنیتی  

کد امنیتی تصویر بالا را در کادر  وارد کنید

 
   
         

نظرات کاربران

   

محسن کرمی - - 1398/02/22-18:25 :  10      4

تست متن
پاسخ : تست پاسخ

سارا امین پور - - 1398/04/26-23:46 :  4      6

درد شکمی دارم چند سال پیش عمل دریچه قلب کردم
پاسخ : سلام ابتدا باید علائم بالینی رو بررسی نمود، شاید درد مربوط به دستگاه گوارش باشد، در صورت لزوم باید سونو شکمی انجام داد.

میناحیدری - - 1398/07/25-01:19 :  9      13

کیست خونی همراه بادرد
پاسخ : سلام متاسفانه داروی بنده فقط کیست ساده رو از بین می‌برد.

منیژه رضایی - - 1398/08/02-12:15 :  13      16

سلام من برای بارداری اقدام کردم دکتر بهم گفت سمت راست یه کیست ۲میلی وسمت چپ ۴میلی ایا دارویی برای خوب شدنم وجود دارد
پاسخ : سلام لطفا نوع کیست رو بفرمائید، اگر کیست ساده باشد در مدت ۴ هفته با ترکیب گیاهی از بین خواهد رفت.

الهه شیخ الاسلامی - - 1398/08/08-02:48 :  7      2

لطفا راهنمایی کنین.دیگه خسته شدم از بس دکتر رفتم بدنم دیگه به انتی بیوتیک جواب نمیده
پاسخ : سلام لطفا بفرمائید که آنتی‌بیوتیک برای چه مشکلی استفاده می‌کنید تا راهنمائی کنم.

زهرا توکلی - - 1398/08/10-12:57 :  6      12

من تخمدان پلی کیستیک دارم و تنبلی تخمدان خیلی شدید . کیست های مرواریدی و ریز رحم و تخمدان رو پر کرده . همه دکتر ها میگن عمل نمیشه . خودمم از ال دی هایی ک میدن نه جواب گرفتم و هم خسته شدم. ایا دارویی هست که مشکلمو کامل حل کنه ؟ بیچاره شدم از درد
پاسخ : سلام متاسفانه بنده دارویی برای درمان کیست PCO ندارم

ن. ا - - 1398/08/14-20:31 :  17      9

سلام ببخشید من کیست تخمدان دارم میخاستم ببینم چی بخورم ک برطرف بشه

زهرا امیری - - 1398/08/16-23:18 :  5      2

کیست تخمدا ن سمتچپ با مو های زاید که در کیست دیده سد
پاسخ : سلام اگر منظورتون کیست درموئید هست، متاسفانه بنده دارویی برای درمانش ندارم.

نازنين موسوي - - 1398/08/24-11:15 :  7      3

من قبل اقدام بارداري ومصرف داروهاي محرك دردقاعدگي شديد داشتم هميشه و كيست نداشتم امابعدمصرف داروها وبعدهشتدوره مكرراستفادهامپولهاي اج سي جي تنبلي تخمدان وكيست دارم پاسخ : سلام بهتر بود بیشتر از یک دوره استفاده نمی‌کردید

فاطمه سیدی - - 1398/09/09-11:16 :  7      3

کیست آندومتریوز دارم یکسال پیش گفتن کیست هموراژیک دارم به اندازه 50میلی که ترکید و مجبور شدم عمل کنم بعد از اون کیست برگشت و گفتن از نوع آندومتریوز هست حال به اندازه 35میلی هست خودمم 32سالمه مجردم نمیدونم چیکار کنم میگن درمان نداره پاسخ : سلام متاسفانه دارویی برای از بین بردن کیست آندومتریوز ندارم.

فاطمه سیدی - - 1398/09/09-11:16 :  6      6

کیست آندومتریوز دارم یکسال پیش گفتن کیست هموراژیک دارم به اندازه 50میلی که ترکید و مجبور شدم عمل کنم بعد از اون کیست برگشت و گفتن از نوع آندومتریوز هست حال به اندازه 35میلی هست خودمم 32سالمه مجردم نمیدونم چیکار کنم میگن درمان نداره
پاسخ : سلام متاسفانه بنده دارویی برای درمان کیست آندومتریا ندارم

سما رشیدی - - 1398/09/16-10:18 :  6      6

من اصلا کیست نداشتم بعد از خوردن لتروزول دو عدد در روز از سوم پریودی تا ششم پریودی رفتم سونو روز دوازدهمم دیدم یک کیست 59 دارم الانم چیزی مصرف نکردم بجز یک ماه قرص جلوگیری ولی بزرگتر شده 80 شده چیکار کنم
پاسخ : سلام اگر کیست از نوع ساده هست با ترکیب گیاهی بنده در مدت ۴ هفته از بین خواهد رفت.

معصومه فدایی - - 1398/09/17-19:39 :  4      3

سلام من قرص ال دی میخورم ماه پیش که پریود شدم بعدهفتمین روز پاک نشدم هرروز لکه بینی داشتم رفتم سونوگرافی کیست هموراژیک 5سانتی نشون داد من بااین که ال دی میخورم الان نزدیک پریود بعدی هست من هنوزلکه بینی دارم این تاکی ادامه داره؟
پاسخ : سلام به احتمال زیاد داستن لکه ربطی به کیست ندارد، ممکن است لکه بخاطر مسائل دیگری از قبیل استرس و نهایتا تغییر در سطح هورمون‌ها باشد. البته با توجه به سونوگرافی که فرمودین.

سما رشیدی - - 1398/09/25-10:37 :  2      4

ببخشید قیمت داروی شما چند وباید چطوری سفارش داد
پاسخ : قیمت ترکیب گیاهی جهت درمان کیست ساده بستگی به سایز کیست دارد.

فاطمه - - 1398/09/25-12:11 :  1      0

دوتا کیست دارم یکی در سمت راست چهار میلی ویکی در سمت چپ دو میلی خیلی درد در سمت راستم احساس میکنم
پاسخ : سلام اگر نوع کیست ساده باشد، بصورت تضمینی در مدت ۴ هفته درمان خواهد شد. لذا اگر ساده هست، تماس بگیر

نادره قوشچیان - - 1398/09/25-22:13 :  7      10

کیست عود کننده هموراژیک درتخمدان راست ۱۶ سال
پاسخ : سلام متاسفانه داروی بنده فقط کیست ساده رو از بین می‌برد.

مبینا‌حیدری - - 1398/09/26-13:37 :  6      2

از‌سه‌روز‌پیش‌با‌درد‌زیر‌دلم‌رفتم‌بیمارستان‌...چند‌تا‌بیمارستان‌ رفتم‌تا‌دردم‌شدید‌شد‌بستریم‌ کردن...کیست‌ام‌هموراژیک‌ تخمدان‌راسته‌که‌گفتن‌بزرگه... و از داخل‌خونریزی‌کرده...بعد‌از‌چند‌تا‌آزمایش‌با‌قرصای‌ضد‌بار‌داری‌‌ LD‌مرخص‌شدم...خودم‌میترسم‌کیست‌ام‌پاره‌نشه... سوالم‌از‌شما‌اینه‌که‌احتمال‌پارگی‌وجود‌دارع؟‌ درضمن‌دختر‌۱۵‌ساله‌هستم پاسخ : سلام بله، اگر سایز کیست بالاتر ا 50mm شود ممکن هست که مشکل ایجا کند.

مریم عبدلی - - 1398/10/08-09:14 :  4      2

۳۳سالمه و تنبلی تخمدان و مشکل بارداری دارم.
پاسخ : سلام لطفا تماس بگیر

زینب کشاورزی - - 1398/10/09-23:23 :  0      2

سلام خسته نباشید من دوساله ازدواج کردم دوماه قبل روزهای اول پری استفراغ وحالت تهوه شدید داشتم هر ماه وقت پری رفتم دکتر سونو انجام دادم گفتن کیست شکلاتی من میخوام چندماه دیگه اقدام به بارداری کنم میخواستم ببینم چیکار کنم
پاسخ : سلام متاسفانه بنده دارویی برای درمان کیست شکلاتی ندارم، اما ممکنه حالت تهوع و استفراغ مربوط به افت قند یا فشار باشد. بهتر است در اون زمان فشار خون و قند رو تست کنید.

کریمی - - 1398/10/11-17:26 :  1      2

سلام خسته نباشید من از اولین باری که پریود شدم تا الان که ازدواج کردم پریود هام نا مظم بوده و دجار کیست تخمدان ریز و متعدد هستم لطفا راهی برای درمانش بهم پیشنهاد کنید نتشکرم
پاسخ : سلام بله، ای کاش وزن بدنتون هم می‌فرمودین، در کل با کم کردن ۲ کیلوگرم وزن و مصرف ترکیب گیاهی، همچنین رعایت یک رژیم مناسب می‌توان مشکل را حل کرد.

ندا مرادی - - 1398/10/13-10:17 :  0      4

سلام من چند سال پیش پای چپم تا بالای لگن لخته کردبه علت قرص ال دی والان کیست ۵سانتی در تخم دان چپ دارم یک زایمان طبیعی هم داشتم حالا عمل باز یا بسته برای من بهتره ؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ : سلام با ترکیب گیاهی هم می‌توان مشکل رو حل کرد

رویا رضوی - - 1398/10/15-12:36 :  2      0

سلام من اخیرا دچار یک کیست ۴ سانتی در تخمدان چپ با نوع mural nodule شده ام که دکترها درمانی جز جراحی پیشنهاد ندادند لطفا بفرمایید درمان سنتی و گیاهی برای این نوع کیست دارید
پاسخ : سلام خیر متاسفانه

زهرابراهویز - - 1398/10/17-05:49 :  1      1

چطوری تماس بگیرم
پاسخ : ۰۹۱۸۳۸۵۵۵۴۶

زهرابراهویز - - 1398/10/17-05:49 :  2      2

چطوری تماس بگیرم
پاسخ : ۰۹۱۸۳۸۵۵۵۴۶

فاطمه علیمرادی - - 1398/10/21-00:09 :  5      1

سلام من بعدازدوتابچه اقدام به بارداری کردم قرص ال دی مصرف میکردم زیرشکمم دردداشت رفتم دکترگفت کیست داری ازنوع ساده داروداداب شدن دوباره رفتم پیشش دوباره طرف راستم کیست ۲میلی طرف چپم ۳سانتی کیست پریوم این ماهی نامنظم شده دارودارین واسش پاسخ : سلام بله، قابل درمان هست. تماس بگیر

فاطمه علیمرادی - - 1398/10/21-00:09 :  3      0

سلام من بعدازدوتابچه اقدام به بارداری کردم قرص ال دی مصرف میکردم زیرشکمم دردداشت رفتم دکترگفت کیست داری ازنوع ساده داروداداب شدن دوباره رفتم پیشش دوباره طرف راستم کیست ۲میلی طرف چپم ۳سانتی کیست پریوم این ماهی نامنظم شده دارودارین واسش
پاسخ : سلام بله، قابل درمان هست. تماس بگیر

فاطمه علیمرادی - - 1398/10/21-00:12 :  2      2

سلام من بعدازدوتابچه اقدام به بارداری کردم قرص ال دی مصرف میکردم زیرشکمم دردداشت رفتم دکترگفت کیست داری ازنوع ساده داروداداب شدن دوباره رفتم پیشش دوباره طرف راستم کیست ۲میلی طرف چپم ۳سانتی کیست پریوم این ماهی نامنظم شده دارودارین واسش
پاسخ : سلام بله، هم قابل درمان هست و هم غیرقابل عود کردن. تماس بگیرید

مریم - - 1398/10/21-11:47 :  1      2

چند ساله کیست تخمدان در در طرف تخمدان دارم فعلا دارم قرص ال دی مصرف میکنم برای رفع کیست چیکار کنم؟
پاسخ : سلام اگر کیست ساده باشد به‌صورت تضمینی براتون درمان می‌کنم. در غیر این‌صورت، خیر

ساناز ارمی - - 1398/10/24-04:34 :  2      4

سلام من درتخمدان سمت چپم کیست شکلاتی 57 میلی متری دارم آیا نیاز به جراحی داره یا با دارو رفع میشه
پاسخ : سلام داروی بنده فقط کیست ساده رو از بین می‌برد.

ساناز ارمی - - 1398/10/24-04:34 :  1      0

سلام من درتخمدان سمت چپم کیست شکلاتی 57 میلی متری دارم آیا نیاز به جراحی داره یا با دارو رفع میشه
پاسخ : سلام متاسفانه با داروی بنده رفع نمی‌شود.

ساناز ارمی - - 1398/10/24-04:34 :  0      0

سلام من درتخمدان سمت چپم کیست شکلاتی 57 میلی متری دارم آیا نیاز به جراحی داره یا با دارو رفع میشه
پاسخ : سلام بنده دارویی برای درمان کیست شما ندارم.

ساناز ارمی - - 1398/10/24-23:09 :  1      0

سلام من کیست آندومترومیا دارم 54×57 یانیاز به جراحی دارم یا باقرص از بین میره
پاسخ : سلام متاسفانه داروی بنده روی کیست آندومتریا تاثیر ندارد.

محدثه پورصادق - - 1398/11/03-21:47 :  0      0

با قرص جلوگیری حل میشه دیگه پاسخ : خیر

پریسا - - 1398/11/08-11:41 :  2      1

سلام لطفا راهنمایی کنید من کیست ۸۰ میلیمتری تخمدان راست دارم گفتند سادست ولی چون بزرگه باید عمل بشه آیا شما دارویی دارید که رفع بشه یا باید برم عمل کنم؟؟
پاسخ : سلام بله، با داروی بنده به صورت تضمینی بعد از ۴ هفته از بین خواهد رفت

طیبه فرخی - - 1398/11/16-09:07 :  0      2

سنو دادم نوشته کیست هموراژیک39*48 mm دارم
پاسخ : سلام داروی بنده فقط کیست ساده رو درمان می‌کند.

مریم یزدانیان - - 1398/11/25-01:55 :  1      0

سلام خسته نباشید، من تنبلی تخمدان با کیست های ریز۱۵میلی متری و به تازگی موهای زائد زیر چانه و روی گردنم رشد کرده پیشنهاد درمانیتون برای چی هست؟آیا موهای زائد ممکنه بعداز اینکه کیست ها از بین رفتن محوبشن؟
پاسخ : سلام متاسفانه PCO هست که با داروی بنده از بین نمی‌رود. خیر موها ماندگارند

ملیحه جودکی - - 1398/11/27-03:41 :  2      1

دردخیلی شدید در ناحیه تخمدان سمت راستکه به پهلو وکلبه هم مرتبط میشه
پاسخ : سلام باید سونوگرافی انجام شود.

مریم مبارکه - - 1398/12/02-23:06 :  1      0

سلام ایا دارویی برای کیست تخمدان هست؟
پاسخ : سلام کیست ساده بله

زهرا محمودی - - 1398/12/08-11:07 :  3      0

کیست کمپلیکه تخمدان سایزش ۲۸تا۳۸میلی هس دکتر بهم مارولین داده...از بین میره یا نه؟
پاسخ : سلام داروی بنده فقط کیست ساده رو از بین می‌برد.

زهرا رحمی - - 1398/12/25-02:40 :  2      1

من هیچ علامتی از درد ندارم به فاصله سه ماه سونوگرافی دادم در سونو دوم کیست هموراژیک در تخمدان چپ به سایز36×26 دارم با این شرایط میتوانم باردار شوم
پاسخ : سلام متاسفانه کیست هموراژیک با داروی بنده از بین نمی‌رود.

مرادی سمیرا - - 1399/02/19-09:12 :  1      0

10سال تخمدانهام کیست ساز هستن بوجود میان و ناپدیدمیشن ولی ریزش مو کهیر لاغری و پریودی نامنظم وگاهی دوبارپریود میشم.خستم کرده..تروخدا جوابمو بدین
پاسخ : سلام کیست از چه نوعی‌ست؟ در ضمن ممکنه مشکلاتی که فرمودید بخاطر کمبود کلسیم باشد یا معده و روده مشکل داشته باشد

زهرا - - 1399/03/01-23:43 :  1      4

سلام. وقتتون بخیر. درمان گیاهی برای کیست درموئید وجود داره؟ یا راهی برای جلوگیری از بزرگ شدن این کیست و عود آن بغیر از دارو وجود داره؟

نسرین اسدی - - 1399/03/10-14:43 :  1      0

سلام برای رفع چندین ساله تخمدان پلی کیستیک چه دارویی باید مصرف کنم ؟ چه تضمینی برای خوب شدنش هست؟
پاسخ : سلام متاسفانه فعلا دارویی برای درمان کیست PCO ندارم، فقط کیست ساده رو درمان می‌کنم.

زهرا بدیعی - - 1399/03/22-14:03 :  0      0

سلام کیست تخمدان دکتر گفته از نوع ساده است ولی ده سانت ایا قابل درمان.در تخمدان سمت راست
پاسخ : سلام بله، در مدت حداکثر ۵ هفته بصورت تضمینی با ترکیب گیاهی درمان می‌شود. لطفاً با شماره ۰۹۱۸۳۸۵۵۵۴۶ تماس بگیرید.

فاطمه - - 1399/03/27-16:11 :  2      0

سلام.ميخواستم بدونم يايگي زودرس هم درمان غير اي وي اف داره؟ من ٢٥سالمه و از١٧سالكي يايسه شدم.رحمم نرماله ولي تخمدانها واضح ديده نميشه
پاسخ : سلام تماس بگیر ۰۹۱۸۳۸۵۵۵۴۶

احمدی ستاره - - 1399/03/31-14:35 :  2      2

کیست هتروژن به ابعاد49*24 حاوی یک کانون اکوژن در تخمدان راست
پاسخ : سلام داروی بنده فقط کیست ساده رو درمان می‌کند.

سمیرا قزوینی - - 1399/04/15-23:33 :  0      2

من رحم بدلیل هیسترکتومی ندارم . کیست ساده کوچک با سایز 15*20 mm و ۱۴*۲۲ mm در تخمدان راست و کیست حاوی سپتا باسای ۳۰ * ۲۳ mm و ۲۰* 16 mm در تخمدان چپ با احتمال کیست های هموراژیک مشاهده می شود
پاسخ : سلام بنده در مدت حداکثر 5 هفته درمان کیست ساده رو ضمانت می‌کنم، اما در خصوص هموراژیک تضمینی وجود ندارد البته اون هم ممکنه از بین برود.

شیوا صلواتی - - 1399/05/11-09:05 :  3      0

من خانمی ۳۸ساله هستمـکه بارداری هفته هشتمـهستم فیبروم های متعددی در داخل رحمـدارم و اندومتریز هستم و الان متوجه شده که یکـکیست خونی ۴۰در۶۰میلی در تخمدان راست هست ایا میتونم دارو استفاده کنم

حمیده کریمی - - 1399/05/17-16:00 :  1      0

سلام بنده دوماهه پریود نمیشدم رفتم دکتر نوشت سونوگرافی رفتم سونو گفتش دوتا کیست یکیش سمت راست اون یکی هم سمت چپ.باتوجه به اینکه پارسال هم دوتا کیست داشتم که دکتربرام امپول نوشت
پاسخ : سلام سونوگرافی رو بفرست به واتسآپ یا تلگرام بنده ببینم. ۰۹۱۸۳۸۵۵۵۴۶

Sara - - 1399/06/01-17:39 :  0      0

سلام خانم دکتر من رفتم سونو و متوجه شدم کیست 41 mm دارم و این چند روزم دل درد دارم و کمی اسهالم هستم و وقتی میخابم دچار تعریع میشم آیا بهم ربط داره؟ و برای درمانش با قرص حل میشه؟
پاسخ : ,سلام دل درد ممکنه مربوط به کیست باشد، اما اسهال ممکنه علت دیگری مانند استرس، وجود باکتری یا ویروس در روده و ... داشته باشد. اگر کیست ساده باشد، بنده به صورت تضمینی درمان می‌کنم.

سها محمدی - - 1399/07/01-16:32 :  2      2

سلام ببخشید من ۱۷ سالمه رفتم سونو دادم گفت تخمدان سمت راستم کیست۴۰ میلی داره چه داروی گیاهی خوبه برای از بین بردن کیستم، که بعدا برای بارداریم مشکلی نداشته باشم
پاسخ : سلام سونو رو بفرست واتسآپ بنده، ببینم.

سها محمدی - - 1399/07/01-18:29 :  1      0

سلام من ۱۷ سالمه که چند روزه متوجه شدم که تخمدان سمت راستم ۴۰ میلی کیست داره دکتر گفت که با دارو بر طرف میشه و قرص های جلوگیری برام نوشته ولی ازشون مصرف نمیکنم میترسم برای که بعدا باردار نشم. آیا داروی گیاهی هست که بتونه کیستمو برطرف کنه و برای بعدا که بخوام باردار شم مشکلی به وجود نیاره
پاسخ : سلام، سونو بفرست واتسآپ یا تلگرامم، ببینم

اسما - - 1399/08/20-22:39 :  0      0

کیست سینه دارم نوعش کیست اب هست

سارا اذر - - 1399/09/17-16:11 :  0      0

سلام ببخشید من کیست کمپلیکه۷ساننتی دارم،،ایا میشه درمان کرد؟این کیست خطرناک هست؟؟
پاسخ : سلام متاسفانه بنده درمانی برای این نوع کیست‌ها ندارم

رشیدی - - 1399/09/20-10:56 :  1      1

سلام الان سه ساله سزارین شدم و ازاون موقع پریودیهام نامنظم شدن.سونو شدم گفتن کیست ساده ب ابعاد 40*55 درتخمدان چپ داری.خونریزی هامم دوسه ماهه موقع گرید ی شدید تر شده.چیمار کنم پاسخ : سلام اگر کیست ساده باشد، به صورت تضمینی در مدت ۴ هفته درمان می‌شود. لطفا سونوگرافی رو بفرست به واتسآپ بنده. ۰۹۱۸۳۸۵۵۵۴۶

نازنین - - 1399/09/29-08:50 :  1      0

سلام من دوماه پیش سونو انجام دادم سمت چپ چندتا کیست ریز داشتم دکتر بهم قرص ال دی داد هیچ عفونتی نداشتم خیلی دلم بچه میخاد کمکم کنید من دوسال واژینسیم داشتم واسه بچه خیلی عجله دارم
پاسخ : سلام لطفا نتیجه سونوگرافی رو بفرست به واتسآپ بنده ۰۹۱۸۳۸۵۵۵۴۶

نازنین اسدی - - 1399/10/02-08:11 :  0      0

سلام من کیست ۶میلی متری داشتم میخواسم ببینم باخوردن قرص ال دی بعداز چ مدتی ازبین میره آیا کیست ۶میلی متری زود ازبین میره
پاسخ : سلام نوع کیست رو نفرمودین. اگر کیست ساده و هموراژیک باشد، با داروی بنده از بین خواهد رفت. سونو رو بفرست به واتسآپ ۰۹۱۸۳۸۵۵۵۴۶

فاطمه - - 1399/10/05-21:35 :  2      0

سلام خسته نباشید به همگی من 3سال درگیر کیست شکلاتی بودم و متاسفانه خیلی نا امید شده بودم هر چی دارو می‌خوردم درست نمیشدم تا اینکه رژیم غذایی لیمومی رو گرفتم سایزش هم چهار سانت بود شیرینی منع شد ومن بعد از دو ماه رفتم تا آثاری ازش نیست کسانی که مشکل پلکیستیک و کیست دارن از من به شما نصیحت فقط سبک زندگیتون و غذاتون رو اصلاح کنید کار سختی نیست

صديقه مولایی - - 1399/10/07-22:13 :  5      0

سلام کیست ساده با جدارنازک وصاف به ابعاد 54*48*44میلی متر هست با دارو رفع می‌شود
پاسخ : سلام در کمتر از یک ماه درمان خواهد شد.

شبنم - - 1399/10/08-00:40 :  0      0

سلام منم کیست تخمدان دارم خیلی میترسم درمان نشم باردارنشم این چند روز پیش سونو و آزمایش دادم معلوم شد گفتن کیست های ریزی تو رحمت هست نه میلی مترن هنوز جواب آزمایشم نگرفتم که برام دارو تجویز کنن خیلی خیلی نگرانم اخه هرکی یه امیدی داره تو زندگیش منم نمیخوام خدا ناامید کنه

شبنم - - 1399/10/08-00:40 :  0      1

سلام منم کیست تخمدان دارم خیلی میترسم درمان نشم باردارنشم این چند روز پیش سونو و آزمایش دادم معلوم شد گفتن کیست های ریزی تو رحمت هست نه میلی مترن هنوز جواب آزمایشم نگرفتم که برام دارو تجویز کنن خیلی خیلی نگرانم اخه هرکی یه امیدی داره تو زندگیش منم نمیخوام خدا ناامید کنه
پاسخ : سلام لطفا سونو و جواب آزمایش و بفرست به واتسآپ (۰۹۱۸۳۸۵۵۵۴۶) در خدمت شما هستم.

ناشناس - - 1399/10/13-23:24 :  1      0

با سلام.ببخشید من دوبار سونو انجام دادم دفعه اول گفت کیست آندومتریوما حدود 5.5*5.6 cm. دفعه دوم گفته یا هموراژیک یا آندومترویما شده 5.5*6.5 cm. مقدار ca125هم 57 هست.بنظرتون کدوم کیست هست؟.دکتری گفت باید جراحی کنه. دکتر دیگه گفت سه ماه یاسمین بخوری.حالا MRI هم نوشت که 10 روز دیگه انجام بدم.من نمیخوام یاسمین بخورم.راهی هست که خوب شم.گفت یاسمین نخوری نازایی میاره داروی شما برای کیست هموراژیک هم جواب میده؟؟؟؟ چون فکر کنم برای آندومتریوما ندارین.ممنون

غزل امیری - - 1399/10/16-01:43 :  0      1

میخواستم سونو رو براتون ارسال کنم واتساپ..میشه شماره تونو لطف کنید
پاسخ : ۰۹۱۸۳۸۵۵۵۴۶

اکرم خسروی - - 1399/11/21-23:22 :  0      0

کیست دارم قرص اندروین آی اچ مصرف میکنم
پاسخ : سلام چه نوع کیستی؟ اگر کیست ساده یا هموراژیک باشد، بنده براتون در یک ماه درمان می‌کنم اما اگر آندومتریا یا درموئید باشد حتما باید جراحی کنید.

مریم م - - 1399/11/27-14:40 :  2      1

سلام رحم به ابعاد 30و72نرمال ضخامت اندومتر دولایه 8mmفاز پری اوولاتوری و دو فولیکول درشت به دیامتر 19/mm21 و منطبق بر تخمدان چپ رویت شد کلدوساک خلفی فاقد مایع آزاد است کیست نابوت با دیامتر 6mmمنطبق بر سرویکس رویت شد مجرد هم هستم ممنون میشم مشکلی آگه هست راهنمایی کنید منو
پاسخ : سلام کیست نابوتین شما با ترکیب گیاهی، در مدت یک ماه قابل برطرف شدن هست.

زهره م - - 1399/11/30-10:40 :  0      0

سلام من جرد هستم رحم به ابعاد 30و72 نرمال ضخامت اندومتر دولایه 8mmفاز پری اوولاتوری و دوفولیکول درشت به دیامترmm21 و 19 دارم منطبق بر تخمدان چپ رویت شد کلدوساک خلفی فاقد مایع آزاد است کیست نابوت با دیامتر 6mmمنطبق بر سرویکس رویت شد این ماه هم پریود نشدم ممنون میشم بهم بگید مشکل من چیه
پاسخ : سلام سونو رو بفرست به واتس‌آپ، کیست نابوتین شما در مدت یک ماه قابل درمان هست.

کریمی - - 1399/12/10-18:40 :  1      1

سلام وقت بخییر من چند وقتیه اقدام به بارداری کردم پارسال کیستم داخل شکم ترکیده بود امروز رفتم سونو گفتن کیست هموراژیک داری اما کوچیکه بایدچیکارکنم
پاسخ : سلام هموراژیک با داروی ما رفع می‌شود، به واتسآپ پیام بده که براتون دارو ارسال شود.

کریمی - - 1399/12/10-18:40 :  1      0

سلام وقت بخییر من چند وقتیه اقدام به بارداری کردم پارسال کیستم داخل شکم ترکیده بود امروز رفتم سونو گفتن کیست هموراژیک داری اما کوچیکه بایدچیکارکنم

الهه فلاحی - - 1399/12/13-08:09 :  0      1

تنبلی تخمدان که باعث عوارض زیاد شده برای بارداری اقدام کردم که موفق نشد ممنون میشم جواب بدید چطور درمان شم
پاسخ : سلام احتمالا منظور شما وجود PCO در تخمدان باشد، ابتدا باید فاکتورهایی مانند pRL و FSH و رو تست کنید، اگر مشکل نداشت، مدتی ویتامین B استفاده کن.

محبوبه منعمیان - - 1399/12/30-08:44 :  1      1

با سلام دو ماه هست که سه روزبعد از اتمام دوره پریودی دچار لکه بینی هستم سونودادم و ظاهراً کیست در تخمدان سمت راست دارم .بهم مصرف دو ماه داروی جلوگیری تجویز شده ولی اصلا نمیتونم این فرصت رو مصرف کنم .آیا امکان درمان با داروی گیاهی هست؟
پاسخ : سلام اگر در نوع کیست ساده یا هموراژیک باشد، در خدمت شما هستم

رفیعی - - 1400/01/05-20:31 :  0      0

سلام کیست داشتم کیستم داخل شکم ترکیده و حالا شکمم آب خون داره و کلی آزمایش وسونگرافی شدم ولی گفتن جذب میشه ولی یک هفته ای که هم درد دارم وتا زیر سینه هم پخش شده آب خون میخواستم ببینم چطوری جذب میشه ؟؟ مشگل عفونتی پیش نمیاد ؟؟
پاسخ : سلام تماس بگیر ۰۹۱۸۳۸۵۵۵۴۶

فاطمه نظیف - - 1400/01/16-20:22 :  0      0

سلام من یک کیست به ابعاد45×28 ×40mmو به حجم27ccدر تخمدان چپ دارم که در درجه اول مطرح کننده اندومتریوما میباشد ولی لازم به ذکر است کیست هموراژیک و تراتوما نیز در تشخيص افتراقیمطرح میباشد. میخواستم بدونم آیا من بچه دار میشم یا نه واین کیست از بین میره یا باید جراحی کنم؟
پاسخ : سلام متاسفانه بنده دارویی برای درمان کیست آندومتریا ندارم، اما اگر مطمعن به هموراژیک بودن کیست هستید، در خدمت شما هستم

فرزانه م - - 1400/01/17-00:02 :  0      0

سلام یه کیست نابوتین ۵mmدارم لطفا بگید دارویی برام دارید ممنون میشم
پاسخ : سلام بله در مدت یک ماه با مصرف داروی ما از بین خواهد رفت. سونو رو بفرست واتس‌آپ

گیتا داوری - - 1400/01/18-15:54 :  0      1

تو سونوگرافی نشان دادن که من فولیکول متعدد در تخمدان دارم و ۵۵ سالمه ، باید جراحی و تخیله تخمدان بشم یا با دارو رفع میشه؟
پاسخ : سلام با دارو رفع میشه

گیتا داوری - - 1400/01/18-15:54 :  3      0

تو سونوگرافی نشان دادن که من فولیکول متعدد در تخمدان دارم و ۵۵ سالمه ، باید جراحی و تخیله تخمدان بشم یا با دارو رفع میشه؟ پاسخ : سلام بله، نیازی به تخلیه نیست. تماس بگیر ۰۹۱۸۳۸۵۵۵۴۶

فاطمه نادی - - 1400/01/27-12:28 :  0      0

سلام من کیست ساده دارم .دکتر برای درمان کیستم قرص جلوگیری از بارداری نسخه کرده و برای عفونتم کرم واژینال تجویز کرده . من الان میترسم از قرصای جلوگیری کنم چون ممکنه پریودیم عقب بیوفته . برای درمان کیست ساده چیکار کنم? پاسخ : سلام تماس بگیر که خدمت شما ترکیب گیاهی ارسال شود، حداکثر در مدت ۴ هفته از بین خواهد رفت بدون هیچ‌گونه اخلالی در بالانس هورمون‌ها. ۰۹۱۸۳۸۵۵۵۴۶

مهدیه گلدار - - 1400/02/04-20:53 :  0      0

با سلام .دختری ۲۳ ساله هستم .بعد از سونوگرافی متوجه شدم که یه کیست به اندازه .۳۶/دارم الان میخوام ببینم بجز جراحی بوسیله ی طب سنتی و گیاهی میتونم درمان کنم
پاسخ : لطفا سونوگرافی رو بفرست به واتس‌آپ بنده‌ ۰۹۱۸۳۸۵۵۵۴۶

مهدیه گلدار - - 1400/02/04-20:54 :  0      0

با سلام .دختری ۲۳ ساله هستم .بعد از سونوگرافی متوجه شدم که یه کیست به اندازه .۳۶/دارم الان میخوام ببینم بجز جراحی بوسیله ی طب سنتی و گیاهی میتونم درمان کنم
پاسخ : سلام لطفا سونوگرافی رو بفرست به واتس‌آپ بنده‌ ۰۹۱۸۳۸۵۵۵۴۶

هستی یاری - - 1400/02/06-13:54 :  2      0

سلام من سنوگرافی دادم تخمدان چپ 32 و راست 39 الان میخواستم بدونم مشکل داره تخمدان هام و برای بارداری مشکل ندارم سن 30 البته از اول پریودم نامنظم بوده
پاسخ : درود بر شما مشکل ندارند، اما نامنظم بودن دوره بخاطر عدم بالانس هورمون‌های مختلفی مانند؛ Pro, FSH و LH می‌باشد. آب سیب درختی استفاده کنید.

سارا بیگی - - 1400/02/12-02:53 :  0      1

با سلام مدت چند ماه میشه پایین کمرم از سمت راست درد میکنه طوری که دردش به ران راستم میره ینی تیر میکشه و چند باری لکه های قهوهای داشتم و قبلشم بعد دفع ادرار به میزان خیلی کم خون دیدم میخواستم بدون مشکلم چی هست واقعا این موضوع خیلی نگرانم کرده میخواستم راهنماییم کنین ممنون
پاسخ : سلام درد کمر در نزدیک استخوان نشیمنگاه، به احتمال زیاد بدلیل سیاتیک باشد، مقداری روغن زیتون بمال روی یک نایلون، سپس مقداری پودر فلفل قرمز بر آن اسپری کن، بذار روی محل درد، هر ۸ ساعت یک‌بار این‌کار رو تکرار کن، در کمتر از ۳۲ ساعت درد از بین خواهد رفت. اما جهت بررسی علت وجود خون در ادرار، باید آنالیز ادرار انجام شود.

آیدا - - 1400/02/31-17:55 :  0      0

سلام یک کیست ساده ۶۰میلی در تخمدان چپ دارم دو روز قبل اتمام پریودم تخمدان سمت راستمم درد گرفته ممکنه اونم دچار کیست شده باشه.با توجه به اینکه سه روزه دارم اچ دی میخورم. ضمناقبلا دوبار کیست درموید عمل کردم.و یک بار کیست هموراژیک داشتم و دو بار هم کیست ساده که با قرص برطرف شد
پاسخ : سلام ممکنه، لطفا سونوی اخر رو به واتس‌اپ بفرست ۰۹۱۸۳۸۵۵۵۴۶

زهرا کرمی - - 1400/02/31-22:53 :  1      1

سلام آقای دکتر خسته نباشید من دختری ۱۷ ساله هستم که چند سالی تنبلی تخمدان دارم یعنی دکترا میگن پرید نا منظمی دارم بعد قدم ۱۶۴و زنم ۸۰کیلو هست ممنون می شم راهنمای کنید باید چه کار کنم
پاسخ : سلام اگر منظورتون از تنبلی تخمدان فقط عدم تنظیم دوره هست که با داروی بنده در مدت حداکثر دو ماه (روزی یک ق غداخوری از ترکیب) دوره تنظیم خواهد شد، اما اگر در سونوگرافی کیست pco مشاهده شده، درمان آن ۳ الی ۴ ماه زمان می‌برد. اگر سونو انجام شده، بفرست واتس‌اپ بنده

زهرامحمودی - - 1400/03/05-15:46 :  2      0

وجود کیست هموراژیک
پاسخ : سلام لطفا سئوال و کامل مطرح بفرمایید!

سارا موسوی - - 1400/03/19-16:51 :  1      0

سلام...وقت بخیر...من یک سال و نیم قبل کیست تخمدان داشتم و جراحی کردم...به سایز ۶ سانت...الان مجددا کیست ۶ سانتی دیده شده تو تخمدانم....دارویی برا من دارید؟با تشکر
پاسخ : سلام نوع کیست رو نفرمودین. لطفا سونوگرافی رو واتسآپ کنید. ۰۹۱۸۳۸۵۵۵۴۶

زھرا - - 1400/03/23-14:58 :  0      0

سلام من کیست ریز دارم بعد دارو استفادہ نکر دم حدود دہ ما ہ پیش سو نو انجام دادم
پاسخ : سلام سونو مجدد انجام شود، نتیجه رو برای بنده واتسآپ کن.

نسرین داودی - - 1400/03/25-01:08 :  7      3

دکتر باید چیکار کنم که بدون جراحی این کیست از بین بره چون دوبار جراحی کردم ولی باز به وجود امد لطفا راهنمایی کنید
پاسخ : سلام لطفا سونوگرافی رو واتسآپ کن ۰۹۱۸۳۸۵۵۵۴۶

زینب - - 1400/03/30-10:34 :  0      0

سلام من قبلان کیست های ریز داشتم چند ما قرس الدی خودم رفتم سونگرافی بهش تنبلی هم اضافه شود بود دیگه قرس نخوردم چند ما پهلوی سمت راستم خیلی درد می کرد رفتم سونگرافی کیست هفت سانتی دارم داروی است که بدون جراحی کیستم خوی بهش
پاسخ : سلام بله، البته که هست. لطفا تماس بگیرید ۰۹۱۸۳۸۵۵۵۴۶

شهرزاد - - 1400/04/01-19:24 :  0      0

سلام خسته نباشید ،پریودم عقب افتاده سونو دادم یه کیست ساده به ابعاد ۳۱×۲۸ میلی متر در تخمدان چپ دارم لطفا راهنمایی کنید برای درمان ممنون میشم
پاسخ : سلام به‌سادگی قابل درمان‌هست لطفا سونو رو واتسآپ کنید.

شهرزاد - - 1400/04/01-19:24 :  0      1

سلام خسته نباشید ،پریودم عقب افتاده سونو دادم یه کیست ساده به ابعاد ۳۱×۲۸ میلی متر در تخمدان چپ دارم لطفا راهنمایی کنید برای درمان ممنون میشم
پاسخ : سلام با یک ماه مصرف ترکیب گیاهی از بین خواهد رفت، در واتس‌آپ سونو رو ارسال بفرمائید.

شهرزاد - - 1400/04/01-19:25 :  0      0

سلام خسته نباشید ،پریودم عقب افتاده سونو دادم یه کیست ساده به ابعاد ۳۱×۲۸ میلی متر در تخمدان چپ دارم لطفا راهنمایی کنید برای درمان ممنون میشم
پاسخ : سلام در مدت ۴ هفته با مصرف ترکیب گیاهی از بین خواهد رفت، لطفا نتیجه سونوگرافی رو واتس‌آپ کنید.

صکوت - - 1400/04/01-20:35 :  0      0

سلام.خسته نباشین.من یه دختر۱۶ساله هستم.یه ماه قبل سونو انجام دادم و یه کیست ۵۸میلی متری هموراژیک تو تخمدان سمت چپم دارم... از یه طرف دیگه سنگ کلیه هم دارم... میشه یکم راهنمایی کنین؟! باید چیکار کنم؟!
پاسخ : سلام هر دو مورد براحتی قابل درمان هستند، لطفا سونوگرافی رو واتسآپ کنید به شماره ۰۹۱۸۳۸۵۵۵۴۶

زهرا بمونی - - 1400/04/07-21:37 :  0      0

رفتم دکتر میگه باید عمل کنی با قرص اب نمیشه باید چه کار کنم
پاسخ : سلام چی رو عمل کنید!! لطفا سئوال و کامل مطرح بفرمائید.

صکوت - - 1400/04/15-19:09 :  1      0

سلام خسته نباشین من برای چک کیستم دوباره سونو دادم و رفت شده بود. نیاز هست که عکس سونوی قبلی و الان رو بفرستم؟
پاسخ : سلام لطفا بفرست واتس‌آپ

ناشناس - - 1400/05/12-22:24 :  0      0

سلام من کیست ۳۰ م م هموراژیک دارم ایا با قرص ال دی درمان میشه
پاسخ : سلام خیر

فریبا ناصری - - 1400/05/19-03:16 :  0      0

دوبار پریود میشم اما خونریزی خیلی کمی دارم47037
پاسخ : سلام لطفا مشکل رو به‌طور کامل مطرح بفرمائید. در صورت امکان شرح حال کامل رو به واتسآپ بفرست

فاطمه عزیزخانی - - 1400/05/20-20:23 :  0      0

کیست ده سانتی در بالای رحم خط وسط بدون محتویات داخلی.
پاسخ : سلام در مدت یک ماه از بین خواهد رفت. سونو رو واتس‌آپ کنید. ۰۹۱۸۳۸۵۵۵۴۶

مهلا صادقی - - 1400/07/13-13:45 :  0      1

سلام من کیست داشتم از بین رفت ولی الان تو سونوی ک دادم نوشته شده فولیکول در هردو تخمدان مشهود است سمت راست 8وسمت چپ7درمانی براش وجود داره پاسخ : سلام شرایط تخمدان‌های شما نرمال هست، مشکل ندارید

اسما رضایی - - 1400/09/09-20:52 :  0      0

کیست ساده دارم 45mmدرتخمدان چپ
پاسخ : سلام در مدت یک ماه با ترکیب گیاهی برطرف خواهد شد. در صورت تمایل سونوگرافی رو به شماره ۰۹۱۸۳۸۵۵۵۴۶ واتسآپ کنید

فرحناز خسروابادی - - 1400/09/10-03:20 :  6      0

سلام من پنجاه دو ساله هستم یه کیست هفت سانتی دارم با دارو رفع میشه
پاسخ : سلام اگر کیست ساده باشد، بله

مریم موحدی - - 1401/10/25-14:10 :  2      2

سلام من چند ساله کیست هموراژیک دارم هرماه ک با قرص یاسمین از بین میبره ی بارم عمل کردم ولی مجدد عود کرد هر ماه دارم باید چکارکنم همیشه یاسمین میخورم اگه نخورم تشکیل میشه الان رفتم سونو 61میلی هست
پاسخ : سلام خوشبختانه کیست هموراژیک با ترکیب گیاهی قابل درمان می‌باشد. لطفا سونوگرافی رو در واتسآپ یا ایتا ارسال بفرمائید.

فاطمه - - 1402/06/09-19:58 :  0      0

سلام من کیست هموراژیک دارم ب اندازه پنج میلی خواستم ببینم دارمان داره دکتر هم کپسول پونیکا داده گفته ده روز دیگه بیا آیا مفید هست چیکار کنم
پاسخ : سلام بله، آدرس و در تلگرام ارسال کنید که خدمتتون دارو پست شود.