درمان تضمینی زخم معده و دوازدهه با ترکیب گیاهی

سایت دکتر همتی

درمان تضمینی زخم معده و دوازدهه با ترکیب گیاهی

اولسر پپتیک:

اولسر پپتیک (peptic ulcer disease) به معنی نوعی آسیب خوش خیم به مخاط و زیرمخاط دستگاه گوارش می‌باشد. شیوع این بیماری ۶ تا %۱۵ است.

 بسته به محل زخم، زخم های پپتیک نام های متفاوتی دارند:

- زخم معده: نوعی از زخم پپتیکی است که در معده ایجاد می شود.

- زخم دئودنومی: این نوع زخم پپتیکی در قسمت ابتدایی روده باریک(دئودنوم) ایجاد می شود.                        

- زخم مری: زخم مری معمولا در قسمت انتهایی مری قرار دارد و اغلب با بیماری مزمن ریفلاکس مری– معده ای (GERD) مرتبط می باشد.


زخم معده اغلب همراه با زخم دوازدهه است و در مردان سیگاری، میان سال یا مسن، با گروه خونی O و پراسترس بیشتر دیده می‌شود. زخم های معده با سرعت کمتری از زخم اثنی عشر التیام می‌یابند، بیشتر احتمال بدخیمی دارند و اغلب همراه با التهاب معده (گاستریت) هستند.

 

زخم های گوارشی عموماً به وسیله موارد زیر ایجاد می شوند:

- باکتریی به نام هلیکو باکتر پیلوری یا به اختصار اچ پایلوری.

- داروهای ضد درد غیر استروییدی مانند آسپیرین و ایبوبروفن.

- سایر بیماریها.

 

۱- هلیکوباکتر پیلوری: عامل اصلی این زخم ها را وجود و تکثیر باکتری هلیکوباکتر پیلوری می‌دانند که از راه های مختلفی از جمله آسیب به لایه محافظ مخاط معده موجب ایجاد اولسر پپتیک می‌شود. زخم های معده در ۶۰ تا %۸۰ موارد آلودگی به هلیکوباکتر قابل مشاهده اند.

هلیکوباکترپیلوری (Hbp ) باکتری مارپیچی شکل، گرم منفی خميده، کم هوازی، تاژکدار، متحرک است که در لابلای مخاط معده و گاهی دئودنوم و مری زندگی می‌کند. این باکتری به هیچ ‌وجه جزء فلور طبیعی نبوده، بلکه در افراد آلوده ایجاد التهاب مزمن سطحی و منتشر در معده می‌کند.

خصوصیات بیوشیمیایی این باکتری تولید آنزیم اوره آز است. هلیکوباکتر قادر است در مخاط معده یعنی جائی‌که بسیاری از باکتری ها قادر به ادامه‌ی زندگی نیستند زنده بماند. شیوع میکروب «هلیکوباکترپیلوری» در ایران بیشتر از ۷۰ درصد است.

طبق بررسی‌های انجام شده وجود این باکتری در ۸۰ درصد بیماران زخم اثنی‌عشر، ۶۰ درصد بیماران زخم معده و در ۷۰ درصد سرطان‌های معده محرز است.

۲- استفاده مرتب از مُسکن ها: داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی می توانند سبب تحریک یا التهاب معده و روده ی باریک گردند. این داروها شامل آسپیرین، ایبوپروفن، ناپروکسن، کتوپروفن و غیره می باشند. از دیگر داروهای تجویز شده ای که منجر به زخم های پپتیکی می گردند، داروهای استفاده شده برای درمان استئوپورز هستند که بیس فسفونات ها نام دارند و شامل موارد اکتونل(Actonel)، فوساماکس(Fosamax)  و ... هستند.

داروهای ضدالتهابی غیر استروئیدی، سنتز آنزیم تولید کننده پروستاگلاندین ها (سیکلواکسیژناز) را مهار می کنند. پروستاگلاندین ها ترکیباتی شبه هورمونی هستند که از معده در برابر صدمات فیزیکی و شیمیایی محافظت می نمایند. بدون این محافظ، اسید معده منجر به فرسایش بافت معده شده و سبب خونریزی و زخم می گردد. همچنين سیگار کشیدن، مصرف زیاد الکل، استرس و تغذیه ی نادرست در ايجاد زخم معده موثر هستند.

 

عوارض زخم گوارشی:

۱- خون ریزی گوارشی (GIB): گاهاً زخم ها موجب خونریزی از مخاط معده و اثنی عشر می شود.

۲- کم خونی: این حالتی است که در آن گلبول های قرمز خون بر اثر خون ريزي خفيف به حد کافی برای حمل اکسیژن در بدن وجود نداشته باشد.

۳- سوراخ شدن (پرفوراسیون) معده و اثنی عشر: سوراخ شدن معده و راه یافتن اسید و ترشحات به حفره صفاق، انسداد گوارشی و بروز بدخیمی (سرطان معده).

 به ندرت جراحی ضروری است.

 

انواع زخم هاي پپتيك

هلیکوباکتر و سرطان

سرطان معده مرتبط با حضور هلیکوباکتر شناخته شده است. البته این بدان معنا نیست که هرکس مبتلا به هلیکوباکتر بود لزوما به سرطان معده دچار می شود اما حضور هلیکوباکتر درمان نشده زمینه ساز ابتلا به سرطان معده خوانده شده است.


 

خطرات درمانی دارویی:

مصرف داروی بیسموت می تواند موقتا منجر به خاکستری رنگ شدن دهان و دندان و ایجاد یبوست و اسهال و سیاه رنگی مدفوع شود. آنتی بیوتیک ها نیز سبب بروز واکنش های آلرژیک شده و یا حتی موجب مرگ می شوند. برخی آنتی بیوتیک ها مثل کلاریترومایسین سبب ایجاد مزه بد دهان می شود.

مترونیدازول موجب ناراحتی معده، اسهال، عدم تعادل، خارش و بد طعمی دهان می شود. مصرف این دارو همراه با الکل باعث سرخ شدن، سردرد و حالت تهوع می گردد. در ضمن هنگامی که آنتی بیوتیک ها در دوز بالا استفاده می شوند بعد از مدتی بیماران آلودگی با کاندیدای ناپایدار (آلودگی با مخمر) پیدا می کنند.

مشكل ديگر در درمان دارويي، مقاوم شدن هلیکوباکتر است زيرا هلیکوباکتر به راحتی نسبت به کلاریترومایسین و مترونیدازول مقاوم می شود و نباید بعد از یک دوره درمانی برای دوره های بعد از آنها (بلافاصله) استفاده نمود. در واقع بعد از دو هفته آنتی بیوتیک تراپی 4 هفته می بایست از درمان اجتناب کرد. در صورتی که هلیکوباکتر توسط آنتی بیوتیک های مذکور باقی ماند باید احتمال مقاومت باکتری نسبت به آنتی بیوتیک مذکور را بررسی نمود.

رژيم پُرفيبر: يک مطالعه بزرگ در دانشگاه هاروارد بر روي سلامت جامعه دريافته است که رژيم هاي غذايي پُرفيبر با کاهش خطر زخم پپتيک همراه بوده اند. پس از يک دوره 6 ساله افرادي که بيشترين دريافت فيبر را داشتند در مقايسه با افرادي که کمترين دريافت فيبر را داشتند، 45 درصد کمتر در معرض خطر ابتلاء بودند. نتايج تحقيقات نشان داده است که مصرف منابع غذايي فيبر محلول (جو، حبوبات، ميوه ها و سبزي هاي خام) به طور ويژه اي خاصيت محافظت کنندگي داشته و مصرف منابع فيبر محلول به ميزان 60 درصد منجر به کاهش خطر ابتلاء شده است.

 

درمان دارویی: دو گروه از داروها برای درمان زخم معده در دسترس وجود دارند. هردو گروه تولید اسید معده را کاهش داده و به زخم فرصت می دهد تا بهبود یابد.

 

- مسدودکننده های گیرنده H2 هیستامین (بلوک کننده گیرنده نوع دو هیستامین): شامل رانیتیدین (زانتاک) و سایمتیدین (تاگامت) هستند.

 

- مهارکننده های پمپ پروتون (بلوک کننده ترشح اسید): این داروها می توانند ترشح اسید را بطور کامل متوقف کنند. نمونه های آن شامل امپرازول omeprazole، پنتوپرازول، لانزوپرازول.

 

- محافظت کننده های پوشش معده مانند بیسموت (bismuth) و ساب سالیسیلا (subsalicylate): بیشتر این داروها علائم بیماری را کاهش می دهند و در عرض چند هفته زخم بهبود می یابد لیکن یک بار که دارو قطع می شود، ممکن است زخم مجدداً عود نماید مگر این که آلودگی به هلیکوباکترپیلوری درمان و از بین برود.

 

- آنتی بیوتیک ها: اگر آزمایشات وجود هلیکوباکترپیلوری را تائید کند ترکیبی از داروهای مهارکننده پمپ پروتون بعلاوه آنتی بیوتیک های مؤثر داده می شود که شامل آموکسی سیلین، کلاریترومایسین clarithromycin، مترونیدازول و تتراسیکلین هستند. در صورتی‌که علی‌رغم ریشه‌کن‌‌سازی هلیکوباکترپیلوری و استفاده از دارو درمانی‌های مختلف زخم پپتیک بهبود نیابد، یا در شرایط اضطراری مانند سوراخ ‌شدگی، خونریزی و انسداد مجرای خروجی معده، به ناچار از روش های جراحی استفاده خواهد شد

 

 اهمیت ترکیب گیاهی تولید شده توسط اینجانب:

این ترکیب گیاهی باعث تسکین درد گشته و اثرات آنتی بیوتیکی در آن باعث ریشه‌کن‌‌سازی هلیکوباکترپیلوری و جلوگیری از فرسایش لایه موکوسی معده و ايجاد زخم می گردد.

 

لذا ترکیب گیاهی حاضر با توجه به:

- سرعت بالا در ترميم زخم پپتيك (محل آسیب دیده) در کمترین زمان

- بهبود کامل محل آسیب دیده ظرف مدت زمان بسیار کوتاهی نسبت به داروهای شیمیایی موجود در بازار

- مقدار بالاي فيبر در تركيب فوق بخاطر منشاء گياهي آن

-  عدم مشاهده عارضه جانبي در درمان با تركيب مذکور نسبت به درمان با داروي شيميايي

بهترین راه درمان زخم پپتیک در کوتاه ترین زمان به صورت تضمینی می‌باشد.

💥 شماره تماس جهت مشاوره و سفارش دارو:

۰۹۱۸۳۸۵۵۵۴۶

اینستاگرام: Dr.Hemmati19

ارسال نظر  خوانندگان :

نام و نام خانوادگی  
تلفن تماس  
نوع بیماری (اختیاری)  
متن  
  تصویر امنیتی  

کد امنیتی تصویر بالا را در کادر  وارد کنید

 
   
         

نظرات کاربران

   

جلیل تمهیدی - - 1398/09/25-16:20 :  1      0

فرزند 14 ساله دارای ورم معهده وزخم پیلوری
پاسخ : سلام براحتی قابل ترمیم و درمان هست. تماس بگیرید در خدمت شما هستم.

اصغر احمدی - - 1399/05/24-10:01 :  2      0

معده درد شدید نفخ ضعف شدید در موقع خواب درد شدید بعد از چند ساعت خواب
پاسخ : سلام براحتی قابل درمان هست، تماس بگیر در خدمت شما هستم. ۰۹۱۸۳۸۵۵۵۴۶

خدیجه علی نژاد - - 1399/08/03-15:28 :  2      1

جه قبل از غذا چه بعد از غذا درد دارم
پاسخ : سلام باید کامل شرح حال گرفته شود، ممکنه مشکل از معده نباشد، یعنی ممکنه درد بخاطر سنگ صفرا یا التهاب پانکراس باشد.

بهروز بختیاری - - 1399/08/04-23:47 :  1      0

4 سال درگیرم خیلی داروی شیمایی استفاده کردم جواب نداده
پاسخ : سلام مشکل و نفرمودین که!

علی - - 1399/08/24-16:25 :  1      0

با سلام زخم معده دارم سوزش سردل ، بوی بد دهان، رفلاکس
پاسخ : سلام برای درمان سوزش معده، از گشنیز استفاده کن، اما جهت درمان زخم معده و بوی بد دهان، تماس بگیر در خدمت شما هستم.

ابوالقاسم احمدی - - 1399/09/21-14:32 :  1      0

بنده مشکل رفلکس دارم متوجه شدم این موضوع باعث سرفه وخط پشت حلق میشه ،چندین مرتبه اندوسکوبی وکلروسکوپی انجام دادم گفتن زخم والتهاب داری دارو درمان کردم دارو تموم شد باز همون اش وکاسه ،امان ازمن برید بیشتر از سرفه وخلط خسته شدم
پاسخ : سلام ابتدا باید عفونت سینوس‌ها رو تخلیه کنید، در مرحله بعد دنبال درمان عفونت ریه‌ها و معده رفت.

علیرضارزاقی - - 1399/10/18-01:27 :  1      0

سلام بنده چندسال پیش رفتم اندوسکوپی دوبارودکترگفت زخم معده وتنگی ورودی اثنی عشردارم ترکیب بیسموت انتی بیوتیک و...به مدت ۲هفته دادخوردم خوب شدم ولی ۱سالی هست احساس میکنم زیراسخوان سمت راست کنارمعده چیزی بادکرده ولی اشتهاوزن خوبه ولی درددارم وقلیان هم زیادمیکشم ممنون میشم داروی موثری بدید

محمد فریادی - - 1399/11/16-05:41 :  3      1

سلام من ۴۴ساله هستم ۵بار اندوسکوپی شدم هر با التهاب اثنی عشر یک بار هم زخم نشان داده بو هر ساله داروی هلیکوباکتری استفاده می کنمروزها خوب هستم شب بیدار می کند خیلی استرس دارم که نکنه سرطان باشه
پاسخ : سلام درمان زخم شما براحتی قابل درمان هست، تماس بگیر که خدمت شما دارو تقدیم شود.

محمد - - 1399/11/30-21:36 :  0      0

بیست روز چنان معده ام عالی میشه... که وزن اضافه می کتم. اما یک باره به هم میریزه.. اگر واقعا داروی ریشه کنی این میکروب لعنتی را دارید، تا سفارش بدهم،،، ممنون
پاسخ : سلام ممکنه مشکل شما از عفونت یا التهاب معده نباشد، تماس بگیر که علائم بالینی رو به‌دقت بررسی کنم.

مهدی - - 1399/12/01-22:58 :  0      0

باسلام ببخشید بنده مدتیه که احساس دردشدید سمت راست زیر قفسه سینه داشتم پزشک معالجم عفونت پیلوریا تشخیص دادکه الان هم مصرف میکنم اگه داروی شما رو بخوام سفارش بدم بایداول داروهای شیمیایی رو تموم کنم؟
پاسخ : سلام بله، اگر بعد از اتمام داروهای شیمیایی درمان نشدید، بنده در خدمتم

سیده فاطمه حسینی - - 1399/12/11-14:41 :  0      0

سلام من خانمی ۳۷ساله هستم که مدتهاست درد زیر دنده ها سمت راست دارم.سونوهم رفتم ومشکلی جزکبدچرب گرید۱ نداشتم.ولی احتمال میدم دوازدهه ام مشکل داره.لطفا راهنمایی کنید
پاسخ : سلام درد زیر دنده سمت راست بخاطر کبد چرب گرید ۱ نیست، بهتر است که جهت اطمینان تست فاکتورهای تخصصی کبد مانند آلانین و ... از طریق آزمایش خون انجام شود.

صیامی - - 1400/01/24-00:31 :  0      0

سلام مدت 1سال واندی سوزس شدید دارم طوری که یک لحظه هم ساکت نمیشه چندین باربه پزشک مراجعه کردم ولی نتیجه نگرفتم دکترگفته زخم اثنی عشر ومعده دارم توروخدا کمکم کنین
پاسخ : سلام لطفا به مدت یک هفته؛ روزی یک لیوان دمنوش پونه میل بفرمائید، اگر برطرف نشد با بنده تماس بگیر که خدمت شما دارو ارسال شود. در ضمن به مدت ۶ ماه از ترشی‌جات استفاده نکن.

وحیده محمدی - - 1400/01/24-08:01 :  0      0

درد معده ودرد سمت چپ شکم یکسال دارو مصرف میکنم پاسخ : سلام متاسفانه شرح‌حال بالینی رو کامل ننوشتین؛ احتمالا کلون عفونت دارد، لطفا تماس بگیر که با گرفتن شرح‌حال، جهت رفع درد، راهنمایی کنم. ۰۹۱۸۳۸۵۵۵۴۶

علی زرگانی - - 1400/01/31-00:22 :  1      0

باسلام بنده الان چند ساله از ناحیه معده زجر میکشم چندبار خون استفراق کردم خونریزی درمدفوع دوبارداشتم الان هم درد معدن زیاد شده درد تقریبا دو انگشت بالای نافم هست بصورت گره هست وقتی با دست فشار میدم یبوست سنگین هم دارم .وقتی درد معدم شدید بشه تا زرداب استفراق(اب زردرنگ که بشدت تلخ هست)نکنم دردش کم نمیشه.بعد دردش جوری هست که بین پوست واستخون هست ودر تمام نقاط بدنم میزنه.خواهشن بر حساب تجربیاتتان میتونید مریضیم رامشخص کنید ودارویی برای ان دارید ممنون میشم کمکم کنید
پاسخ : سلام شما علاوه بر التهاب و زخم معده، احتمالا مشکل مجاری صفراوی هم دارید. اگر سونوگرافی دارید به واتس‌آپ بنده بفرست. جهت درمان تماس بگیر ۰۹۱۸۳۸۵۵۵۴۶

حسین غفاری - - 1400/02/02-15:57 :  0      0

باسلا۴۷سالمه.مدتیه که قلبم ومعده ام داغ میشه.داروهای رفلاکس معده خوردم خوب نشده.احساس میکنم گرمی شدید دارم.داروهای گیاهی ضد گرمی مثل کاسنی،خاکشیر خوردم کمتر میشه ولی ریشه کن نه.
پاسخ : سلام به مدت ۵ روز، روزی یک فنجان دمنوش پونه استفاده کن، نتیجه رو در واتس‌آپ به بنده بگو که راهنمایی کنم.در ضمن نوار قلب انجام بده و با متخصص قلب مشورت کن.

باقر سرحدی - - 1400/02/18-02:38 :  1      0

عرض سلام و خسته نباشید دارم عرض شود مدت ۲ماهی است معدم درد میکنه اسید زیاد داره تاجایی که توی دهنم احساسش میکنم تاجایی که دو بار نفسم تنگ میشد البته شدید و میفتادم جوری که گفتم میمیرم جان خودتون فکری برام بکنید
پاسخ : درود بر شما به مدت یک هفته، روزی یک فنجان دمنوش پونه میل بفرمائید، بعد از یک هفته در وآتس‌آپ نتیجه رو اعلام بفرما که شما از نظر دارو و برنامه غذایی راهنمایی کنم. سلامت باشید

م.پ - - 1400/02/23-07:15 :  0      0

سلام، خستە نباشید. تقریبا دە دوازدە سال پیش بە خاطر بوی بد دهان رفتم دکتر و با سنوگرافی گفت کە زخم و عفونت دوازدهە داری( یک دورە بیسموت، مترونیدازول، آموکسی سیلین) بهم داد و خوب شدم تا یکی دو سال پیش کە دوبارە بوی دهانم بد شدە تا الان. زیر جناغ تا ناف رو کە با دست فشار میدم درد دارە، بلغم بی رنگ گلو، ریفلاکس و سوزش معدە هم دارم.رفتم پیش فوق تخصص برام اندسکوپی هم نوشت ولی هیچ کاری نتونست برام بکنە. اگە داروی شما برای من مناسب هست بگید.
پاسخ : سلام بو=عفونت اگر دندان‌ها سالم باشند و سینوس‌ها عفونت نداشته باشند؛ بو یا از عفونت معده هست یا عفونت ریه، دو نوع دارو به شما بابت رفع بوی بد دهان داده می‌شود: ۱- داروی اول؛ ترکیب گیاهی‌ست، به شکل پودر و اندکی بد طعم هست. - باید روزی ۳ قاشق چایخورخوری (هر وعده یک ق چایخوری) از آن در آب یا آب‌میوه‌ای مانند آب سیب درختی حل و قبل یا بعد از غذا میل شود، این دارو التهاب یا زخم معده و دوازدهه رو ترمیم و عفونت معده رو از بین می‌برد. ۲- داروی دوم؛ ترکیب گیاهی‌ست، بصورت دم‌کرده استفاده می‌شود. - روزانه در دو نوبت (بعد از صبحانه و بعد از شام)؛ هر نوبت یک قاشق چایخوری از پودر دم کرده، پس از ته‌نشین شدن تفاله، آب آن میل می‌شود. طعم آن تقریبا بهتر از چایی‌ست، این ترکیب التهاب لوزه و عفونت ریه‌ها رو در کمتر از ۲ هفته از بین می‌برد. جهت دریافت در واتس‌آپ پیام ارسال بفرمائید.

احد جوکار - - 1400/03/06-03:28 :  2      0

یک هفته پیش درد وسوزش شدید در ناحیه قفسه سینه داشتم که آندوسکوپی انجام دادم و مشخص شد که مری پر از زخم هست ودکتر احتمال داد که یک مسکن قوی بدون آب خوردم و به دیواره آخر مری چسبیده ،چون گفتند که زخمها خیلی وخیم هستند ،درضمن همان روز دیکلوفناک با مقدار کمی آب بصورت خوابیده خورده بودم .و نمونه برداری هم انجام شده جوابش نیومده.برای ترمیم زخم‌ها چه دستوری میفرمایید
پاسخ : سلام روزی ۷ الی ۱۰ بار دمنوش بومادران، هر بار به مدت ۵ دقیقه غرغره کن، همچنین با جفت نیز همین کار انجام شود.

مریم خزایی - - 1400/03/19-17:38 :  0      0

خواهشن دارو برای درمان میخوام
پاسخ : سلام اول مشکل و بفرمائید!!

جمالی - - 1400/04/07-17:08 :  0      0

سلام روزتون بخیر . از بهمن ماه که با یک مشکل کاری و استرس و اضطراب روبرو شدم سیستم گوارشم هم ضعیف شد. اسپاسم ، نفخ شدید ، بادگلو ، جدیدا هم سوزش شدید معده و روده ، و با گرسنگی سوزش بیشتر میشه و البته بعد از بادگلو و دفع نفخ تقریبا آروم میشم.گاهی به حدی نفخ شدید دارم که کل قفسه سینه و پشت کمرم درد میگیره. آزمایش پایلوری هم منفی بود. میشه راهنمایی بفرمایید. ممنونم
پاسخ : سلام به مدت یک هفته، روزی یک فنجان دمنوش بومادران میل بفرمائید. پرهیز: ترشی و سرخ‌کردنی

رضایی - - 1400/05/23-19:16 :  0      0

با سلام و عرض ارادت. سه هفته قبل مبتلا به کرونا شدم ابتدا ریه ۴۰ درصد درگیر شد چون آسپرین و دگزا مرتب مصرف کردم و بعد داروی ریمدسیویر . بر اثر عوارض داروها زخمی که قبل در اثنی عشر داشتم و خوب شده بود عود کرده و بعد از خوردن غذا درد زیادی دارم که قابل تحمل نیست. داروهای پنتوپرازول و کلیدینیوم سی هم مصرف میکنم. لطفا راهنمایی بفرمایید
پاسخ : سلام لطفا روزی ۳ فنجان (هر وعده یک فنجان)، دمنوش بومادران+پونه میل بفرمائید، اگر شدید بود، در واتس‌آپ پیام بده که ترکیب قوی‌تر خدمت شما ارسال گردد.

رضا داننده - - 1400/06/05-11:25 :  0      0

باسلام پسر من پانزده سالشه حدود شش هفت ساله که تو ناحیه معده وشکمش درد داره چند بار آزمایش هلیکوباکتری نشون داده قرص خورده موقتی خوب میشه باز دردهای شدید شروع میشه الان بردم آزمایش وسونوگرافی گفتن سالمه آندوسکوپی گفت زحم تو قسمت انتهایی معده ودهانه روده داره ودریچه اش به شدت کیپه که هفتاد درصد ممکنه خوب بشه با خوردن قرصها اگه نشد باید جراحی بشه میخواستم بدونم داروهای شما میتونه درمانش کنه که احتیاج به عمل نشه
پاسخ : سلام چون نتیجه آندوسکوپی خوب بوده، پس براحتی درمان خواهد شد. به‌مدت یک هفته روزی دو فنجان دمنوش بومادران+پونه میل بفرمایند، چنانچه تغییر حاصل نشد، تماس بگیر که ترکیب تقدیم شود. پرهیز: ترشی‌جات، فست‌فودها، خوداکی‌های کنسروی که مواد نگه‌دارنده دارند، انواع سُس‌ها و دمنوش‌های تند مانند زنجبیل و ...

اصغر زمانی - - 1400/06/19-15:43 :  0      0

سلام چند سالی هست که رفلاکس دارم چند بار آندوسکوپی شدم. دارو مصرف کردم و تا حدودی خوب شدم الان یک ماهی هست که در خوردن غذا مشکل دارم و حس می کنم غذا با درد و مشکل وارد معده میشه آندو سکوپی دادم زخم مری و خونریزی خفیف بافت معده داشتم دارو تجویز شد ولی الان بعد از دو هفته مصرف تغییر آنچنانی حس نمی کنم در ضمن آرمایش خون و نمونه معده عفونتی رو نشون نداد لطفا بگید چکار باید بکنم پاسخ : سلام لطفا روزی ۲ فنجان دمنوش پونه+گشنیز در روز میل بفرمایید، اگر بهتر نشدید با بنده تماس بگیر

علی میرزالو - - 1400/06/28-17:42 :  0      0

سلام وقت بخیر اقای دکتر,درد معده و سوزش معده دارم,درد معده از کجا پیدا شد از ان زمانی که یه دکتر به من قرص ترکیبی کلسیم بعلاوه ویتامین دی تجویز کرد یک در روز درمیان فقط چهار تا قرص استفاده کردم دیگه زندگیم خراب شد نزدیک به یکسال درد معده میکشم,شاید چهار تا قرص چیزی نیست ولی کار خودش کرده,یعنی اینکه بعد از مصرف این قرص ها انگار غذا میخوردی پایین نمیرفت بالا میموند رفتم داروخانه گفتم جریان اینطوره احساس میکنم غذا نمیره پایین به من قرص موتیلور 10 داد قرص انداختم دیدم قشنگ غذا از بالا به پایین حرکت کرد دیگه تاز متولد شدم نفس تازه برام اومد,ده روز اینطوری بودم حیف که دیر قرص موتیلور انداختم دیگه قرص کلسیم بعلاوه ویتامیم دی کار خودش کرده بود,از این به بعد معد درد شروع شد نصف شب من از خواب بیدار میکرد,رفتم اندوسکوپی دکتر گفت در معده ات اگه اشتباه نکنم همون ورودی معده خراش داری ولی با قرص خوب میشی,جایی هست که وقتی غذا از ان عبور میکند من میفهمم که غذا از ناحیه ای که عذاب داره عبور کرد,ولی خودم تو عکس اندوسکوپی یه عکسی که مارپیچی هست میبینم ,رفتم پیش دکتر فوق تخصص برام کپسول اس امپروزل نوشت دو ماه استفاده کردم تا 30الی 35 درصد خوب شد,در این میان پیش دو دکتر عطاری هم رفتم یکی سه تا شربت داده بود قبل غذا حین غذا بعد غذا خوب نبود اذیت دو برابر میکرد و یکی هم دم کرده عرق نعنا با گلاب اینم اذیت دوبرابر میکرد هیچ کدوم استفاده نکردم, ولی خیلی مواقع که سخت کار میکنی میبینم درد شروع میشه و یا موقع گشنگی درد اذیت میکنه شدید و یا موقع عصبانی شدن,وقتی که غذای گرم یا چای داغ میخوری دیگه واویلاست ,ضمنا من سی سالمه,میخواستم با کمک شما برای همیشه به این درد خاتمه دهم دیگه خسته شدم.
پاسخ : سلام به مدت یک هفته روزی ۲ فنجان دمنوش بومادران میل بفرمایید، نتیجه رو در واتسآپ به بنده خبر بده. در این مدت بیشتر سینه مرغ، کته بدون روغن و سفیده تخم‌مرغ آب‌پز میل بفرمائید.

ضیاء اسدی - - 1400/09/16-22:49 :  0      0

احساس میکنم بدنم مواد غذایی و ویتامین جذب نمیکنه و خستگی و بیحالی و مدفوع چسبنده و قهوه ای و خلط پشت حلق هم دارم
پاسخ : سلام روزانه ۲ فنجان دمنوش نعناع+یک ق عسل خوب میل بفرمائید، از مصرف خوراکی‌هایی مانند ترشیجات، لبنیات، گوشت مرغ، فست‌فود و .. پرهیز کنید. در صورت نیاز عکس از چشم و زبانتون به واتسآپ بفرست که براتون برنامه غذایی ارسال شود.

اسدی ض - - 1400/09/17-21:52 :  0      0

سلام دکترجان علت خلط پشت حلق بعداز غذا خوردن
پاسخ : سلام به احتمال زیاد بدلیل غلبه بلغم و سودا یا وجود انگل در دستگاه گوارش باشد، لطفا عکس از زبانتون بفرست به واتساپ بنده.

حسین میرزایی - - 1400/11/11-05:48 :  0      0

سلام خسته نباشید بنده حدود ۴ سال میشه مشکل گوارش دارم اوایل فکر میکردن مشکل قلبی دارن ۳ بار آنژیوگرافی قلب انجام دادم این چند سال^ مشکل قلبی نداشتم الان متوجه شدم زخم معده دارم آندوسکوپی انجام دادم جواب پاتولوژی هم ثابت کرده زخم معده دارم ولی هر چی دارو مصرف کردم بخود بوده خسته شدم از زندگی سیر شدم اگه راهی هست بگید بخاطر خدا خیلی در عذابم ممنون
پاسخ : سلام با اصلاح رژیم غذایی و مصرف ترکیب چند گیاه دارویی، مشکلتون حل خواهد شد. در واتسآپ پیام بفرست.

پروین شهبازی - - 1400/11/12-09:22 :  0      0

خواهرم خروجی معده ش مسدود شده دکتر میگه باید عمل شه ولی خودش نمیخواد داروی موثری دارید ؟!!
پاسخ : سلام بله سریع تماس بگیر

محمد برفی زاده مقدم - - 1401/01/28-02:25 :  1      0

سلام چند سالی است که رفلاکس دارم و از امپرازول مصرف میکردم تا اینکه الان چندماهی دردی در ناحیه ی زیر دنده های سمت راستم که شدت و ضعف داره اذیتم میکنه لطفا راهنمایی کنید
پاسخ : سلام ریفلاکس رو باید با اصلاح رژیم غذایی درمان کنید. اما به احتمال زیاد درد زیر دنده چپ مربوط به ریفلاکس و معده نباشد، بلکه ممکن هست مربوط به کبد باشد، لذا بهتر است ابتدا رژیم غذایی رو اصلاح کنید اگر باز درد وجود داشت، سونوگرافی از کبد و فاکتورهای بررسی کننده عملکرد کبد رو چک بفرمائید.

خسرو صادقی - - 1401/05/29-20:59 :  1      0

با سلام بنده دو سال معده درد داشتم ۳ ماه پیش آندوسکوپی کردم میکروب معده و تعداد زیادی زخم اثنی عشر داشتم چن ماه دارو خوردم ولی روز به روز بدتر و دردم شدیدتر میشه .کارگر هم هستم کارم سخته میرم سر کار خیلی درد میکشم بی زحمت اگه ممکنه واتساپ بهم پیام بدید 09351061598
پاسخ : سلام در واتساپ هم پیام داده بودید، راهنمایی شدید.

الهه علیزاده - - 1401/08/24-19:39 :  0      0

سلام خسته نباشید پدر من درد معده شدید و درد سمت چپ بالای ناف داشت رفتیم آندوسکوپی گفتن خروجی معده مسدود شده وزخم معده داره نمونه برداری کردن و گفتن احتمال سرطان معده هست آیا شما راه حلی دارید؟ پاسخ سلام نتیجه پاتولوژی رو واتسآپ کن

علی طحانی - - 1402/01/27-16:03 :  0      0

سلام اندوسکوپی بچه ام زخم اثنی عشر و انسداد روده که اصطلاح Goo گفتند داره البته سه ماهی هست وضع حمل کرده الان فقط غذاهایی روان می تونه بخوره هراز گاهی دل درد و رفلاکس هم داره چکار کنیم؟
پاسخ : سلام ۱۵ روز، روزی ۳ لیوان دمنوش نعناع+بارهنگ بعد از هر وعده غذایی میل بفرمایند، اگر بهتر نشدند در تلگرام آدرس بفرست که خدمتتون دارو ارسال شود. البته از مصرف خوراکی‌های کارخانه‌ای، ترشی‌جات، گرمی‌هایی مانند زنجبیل و دارچین، سردی‌جات پرهیز شود.

مهدی جعفرزاده - - 1402/07/30-01:08 :  0      0

نفخ معده . سوزش سینه . یبوست و گاهی اسهال . هر موقع به پزشک مراجعه میکنم و دارو مصرف میکنم حالم بهتر میشود با قطع دارو سریع درد شروع ن
پاسخ : سلام تمام مشکلات شما بدلیل تعذیه بد می‌باشد، نیازی به مصرف داروی خاص نیست. لطفا در تلگرام پیام بفرست که برنامه غذایی خدمتتون ارسال شود. ۰۹۳۵۷۵۸۳۱۷۹