درمان تضمینی یبوست با ترکیب گیاهی

سایت دکتر همتی

درمان تضمینی یبوست با ترکیب گیاهی

 درمان تضمینی یبوست با ترکیب گیاهی:

یبوست یا خشکیِ مزاج عارضه‌ای در دستگاه گوارش است که بر اثر آن، مواد دفعی در رودهٔ بزرگ سفت می‌شوند و دفع آنها با درد و سختی همراه می‌شود. یبوستِ حاد ممکن است سبب بسته‌شدن روده شود، که به نوبهٔ خود حتی ممکن است نیاز به عمل جراحی داشته باشد. علل بروز این عارضه ممکن است استرس، رژیم غذایی نامناسب، برهم خوردن تعادل هورمونی، اثر جانبی داروهای مصرفی یا آناتومی بدن باشد.

علت:
علت اصلی معمولاً کُندی سرعت عبور مواد از کولون یا اختلال در دفع است، از آن جایی که عملکرد روده بزرگ به مانند سایر ارگان‌های بدن تحت کنترل سیستم اعصاب می‌باشد، استرس‌های مکرر و طولانی مدت می‌تواند سبب جذب بیش از حد آب در کولون شده و نهایتا منجر به یبوست مزمن گردد. برخی بیماری‌ها نیز مانند کم‌کاری تیروئید، بیماری دیابت، تومورها و سرطان‌های روده موجب یبوست می‌شوند.

عوامل تشدید
عوامل شایعی که یبوست را تشدید می‌کنند عبارتند از: نوع رژیم غذایی، نداشتن رژیم غذایی حاوی سبزیجات و میوه‌ها، کم مصرف‌کردن مایعات و نداشتن فعالیت فیزیکی مناسب،  مصرف برخی داروها مثل داروهای ضد فشار خون بالا و برخی داروهای پایین‌آورندهٔ چربی‌های خون.
شرایط فیزیولوژیکی مثل حاملگی و افزایش سن، تعدادی از بیماری‌ها که با کاهش حرکت همراه است، مانند قطع نخاعی یا بیماری‌های عضلانی مثل دیستروفی ماهیچه‌ای نیز از علل یبوست‌اند. برخی بیماری‌های رودهٔ بزرگ که به‌جهت اختلال در حرکات رودهٔ بزرگ پدید می‌آید، مانند سندرم رودهٔ تحریک‌پذیر، بیماری‌های مرتبط با عضلات کفِ لگن خاصره و بالاخره اختلالات افسردگی از علل دیگر ایجاد یبوست هستند. همچنین مصرف مواد مخدر و قرص‌های حاوی مواد مخدر سنتی و صنعتی همانند ترامادول و متادون نیز در ایجاد یبوست بی تاثیر نیستند.

روش درمان
در علم پزشکی نوین درمان را از رژیم غذایی شروع، چنانچه جواب مناسب گرفته نشد، از داروهای ملیّن و به‌ترتیب از داروهای محرک مانند هیدروکسید منیزیم، روغن‌های معدنی مانند پارافین، داروهای گیاهی مانند صبر زرد، دایمولاکس، حب الذهب، سناء، سی لاکس و اسپرزه، همچنین ملیّن‌های اسموتیک مانند لاکتولوز، بیزاکودیل و روغن کرچک استفاده می‌کنند تا به نتیجهٔ مطلوب برسند. در صورت امکان، قطع داروهایی که منجر به یبوست می‌شود از راه‌های درمان است.

توصیه‌های دیگری نظیر: مصرف روزانه ۸–۱۰ لیوان مایعات، آلو یا آب آلوی گرم، میوه‌های ملیّن شامل: انجیر، انگور، هندوانه، توت‌فرنگی، گلابی، زردآلو، زیتون، هلو، آب سیب، کیوی، نان و غلات سبوس‌دار و حبوبات و میوه و سبزی،  برگ سناء، دانهٔ کتان، شنبلیله، ریواس و ... می‌شود. البته اکثر موارد مذکور داری عوارض هستند مثلا: روغن کرچک به دفع کمک می‌کند، ولی استفادهٔ آن در بلند مدت سبب کاهش جذب کلسیم و ویتامین‌های محلول در چربی مثل A, D, E, K در روده کوچک می‌شود، همچنین برگ سناء بیشتر از ۲ بار در هفته بدلیل صدمه زدن به مخاط روده و ایجاد نفخ توصیه نمی‌شود.

نتیجه گیری


برخی از علل ایجاد یبوست به‌طور مختصر:  

- مشکلات مکانیکی مقعد و راست روده (سرطان روده بزرگ): متاسفانه یکی از کشنده‌ترین نوع سرطان‌هاست. ایجاد سرطان در روده علل زیادی دارد که یکی از این علل وجود باکتری‌های بد در روده می‌باشد که با مصرف خوراکی‌هایی مانند گوشت، برنج و ...، باکتری‌های بد رشد می‌کنند و نهایتا می‌توانند بدلیل ایجاد مواد سمی، سبب ایجاد سرطان شوند. 

- بیماریهای آنال و مقعد مانند شقاق و هموروئید  

- اختلالات هورمونی مانند کم کاری غده تیروئید یا دیابت 

- جراحت‌های عصبی و نخاعی که می توانند بر اعصاب منتهی‌ به روده اثر بگذارند. 

- اثرات داروهای مصرفی: مصرف برخی داروها مانند آنتی بیوتیک‌ها با از بین بردن باکتری‌های خوب و رشد باکتری بد، سبب التهاب روده و نهایتا ایجاد یبوست می‌شوند.  

- تنبلی روده‌ها که می‌تواند علل متفاوتی داشته باشد، از جمله؛ ژنتیک، وجود باکتری‌های مضر در روده بدلیل مصرف زیاد خوراکی‌های بد مانند گوشت، سرخ­کردنی­ها، غذاهای کنسروی و ...، افزایش سن، به تعویق انداختن اجابت مزاج (که در طولانی مدت حرکات دودی طبیعی روده را از بین برده و رفلکس معده‌ای-روده‌ای و نهایتا یبوست را سبب می‌شود). 

- عوارض بیماری های دیگر مانند یبوست در دوران بارداری و سزارین 

- انگل‌ها: متاسفانه انواع انگل‌ها یکی از علل یبوست هستند که علاوه بر ایجاد یبوست مشکلات زیاد دیگری مانند بی‌حالی مداوم، پرخاش‌گری، ضعف حافظه، درد اطراف ناف، دندان‌قروچه در شب، خواب بد و ... را سبب می‌شوند.  

- یبوست‌های طولانی‌ مدت و مزمن که عموما ایدیوپاتیک و ناشناخته هستند. 

- اختلالات روانی‌ و افسردگی (استرس). 

 

یبوست‌هایی که بر اثر ناهنجاری‌های فیزیکی روده، هموروئید و تیروئید ایجاد شده، با درمانِ مشکل مذکور، یبوست نیز مرتفع می گردد، اما سایر یبوست‌ها به دو دسته کلی: موقت و مزمن تقسیم می‌شوند: 

 

- یبوست موقت را می توان با خوراکی های دارای فیبر بالا (مانند انجیر، سبزی جات، برخی میوه‌ها و ...)، برخی روغن ها (روغن زیتون، کرچک و ...)، پرهیز از مصرف خوراکی‌های نشاسته‌ای (برنج و سیب زمینی سرخ شده و ...)، گوشت، برخی آرامبخش‌ها و ... درمان کرد. 

- یبوست مزمن و حاد که متاسفانه در بعضی از بیماران به حدی شدید و مشکل ساز هستند که با روش‌های معمولِ قید شده و داروهای مُسهِل شیمیایی قابل درمان نبوده، مَد نظر بنده می‌باشد. 

 

🌞 ترکیب گیاهی تولید شده توسط دکتر همتی، علاوه بر این که مشکل یبوست‌­های حاد و مزمن را در هر سطحی، بدون استثناء، به صورت تضمینی برطرف نموده، از ایجاد سرطان روده و سنگ کلیه به شدت جلوگیری می‌نماید.

💥 تلفن سفارش دارو:


۰۹۱۸۳۸۵۵۵۴۶


ارسال نظر  خوانندگان :

نام و نام خانوادگی  
تلفن تماس  
نوع بیماری (اختیاری)  
متن  
  تصویر امنیتی  

کد امنیتی تصویر بالا را در کادر  وارد کنید

 
   
         

نظرات کاربران

   

محمد احمدی - - 1398/09/23-06:09 :  1      0

سلام من یبوست شدید دارم این مشکلم از چند ساله استرس شدید دارم خوابم خیلی بد شده الانم زیر متخصص مغزو اعصاب دارو مصرف میکنم ولی چه فایده
پاسخ : سلام داروی بنده بصورت 100% مشکل شما را حل خواهد کرد.

لیاقت ابروفراخ - - 1399/04/20-21:08 :  0      0

قبضیت-شکم کارنمیکند
پاسخ : سلام با مصرف داروی گیاهی بنده مشکل برطرف خواهد شد. ۰۹۱۸۳۸۵۵۵۴۶

عرفان - - 1399/06/11-18:17 :  0      0

سلام .بنده نفخ دارم و حالت تهوع ویبوست شدید هم دارم
پاسخ : سلام چون نفخ با تهوع همراه است، به احتمال زیاد التهاب معده دارید. اما یبوست مربوط به روده بزرگ می‌باشد. به هرحال هر دو قابل درمان هستند. جهت درمان تماس بگیر 09183855546

فروغ جعفری - - 1400/02/26-18:42 :  0      0

لطفأ قرص برای درمان یبوست حادومزمن ارسال بفرمائید.
پاسخ : سلام درخواست و در واتس‌اپ اعلام بفرمایید

کاظمی - - 1400/03/31-13:19 :  0      0

سلام یک ماهه اسهال و خشکیت میکنم خودم هم کم خونی دارم استرس دارم مقعد درد دارم شکم درد این دارویی که شما میگید به من هم اثر میزاره یغ نه
پاسخ : سلام ابتدا باید علت ایجاد اسهال به دقت بررسی شود، با رفع اسهال، مشکل استرس و درد مقعد هم برطرف خواهد شد. لطفا جهت دریافت شرح‌حال، تماس بگیرید. ۰۹۱۸۳۸۵۵۵۴۶

مرضیه زین العابدین - - 1400/05/12-19:18 :  0      0

سلام به بیماری یبوست دچارم کیسه صفرا برداشتم وچربی نباید استفاده کنم مشکل معده دارم ودارو مصرف میکنم قرص چربی هم باید مصرف کنم ولی مشکل اصلی یبوست دارم
پاسخ : سلام برای مشکل معده؛ روزانه یک فنجان دمنوش بومادران میل بفرمائید، ضمن این‌که از مصرف ترشی‌جات و سرخ‌کردنی‌ها پرهیز بفرمائید. برای مشکل یبوست در واتسآپ پیام بده که براتون ترکیب گیاهی ارسال شود، بصورت ۱۰۰% مشکل یبوست شما رو حل خواهد کرد. چربی هم با مصرف این دو ترکیب نرمال خواهد شد.

مرجان كمالي - - 1401/10/20-11:53 :  0      0

سلام پدرم يبوست داره فقط يه نكته بگم خدمتتون دياليزي هستن مشكلي براشون نداشته باشه
پاسخ : سلام به مدت ۲ ماه، بجای آب، از دمنوش نعناع+شنبلیله استفاده نمایند. پرهیز: سردیجات